آموزش مهارت‌های اجتماعی در «کارکردهای نمایش خلاق»

کتاب «کارکردهای نمایش خلاق» نتیجه یک پژوهش است که مهارت‌های زندگی اجتماعی را به کودکان آموزش می‌دهد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب نوشته نرگس جعفری، یک اثر پژوهشی است که در 9 فصل و 148 صفحه نوشته شده است. منابع، نقش مربی و ضوابط اجرایی نمایش خلاق، خلاقیت، بازی، قصه‌گویی و نمایش خلاق و مهارت‌های اجتماعی و نمایش خلاق، از جمله سرفصل‌ها و عنوان‌های مطالب این کتاب هستند که در هر فصل، جزییات آن شرح داده شده است.
بر اساس این خبر، در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «نمایش خلاق یک تجربه‌ی سازمان یافته است که با دقت طراحی می‌شود و به اجرا در می‌آید. کودکان به وسیله نمایش خلاق، صحنه و رویداد، مشکل یا واقعه‌ای برخاسته از ادبیات کودکان را با هدایت مربی یا آموزگار، خلق یا بازآفرینی می‌کند...»
مطالب این کتاب نتایج یک طرح تحقیقاتی است که به روش نیمه تجربی و بر روی کودکان عضو مراکز فرهنگی هنری شماره 24 و34 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر تهران صورت گرفته است.
در صفحه‌های پایانی کتاب، بخشی به جدول‌ها اختصاص یافته است. این جدول‌ها بر اساس داده‌های استخراج شده از پرسش‌نامه‌های اظهار نظر کودکان و والدین تنظیم شده است.
مخاطب این کتاب، اولیا و مربیان (گروه سنی و) هستند که در 4هزار نسخه و با قیمت 4هزار و 800 تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.