برنامه‌های هفته کتاب کانون ادامه دارد

از کتاب‌خوان‌های برتر کانون‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام هم‌زمان با بیست و سومین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران قدردانی شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در مراسمی که با عنوان «کتاب یاری که مهربان است» در مرکز فرهنگی و هنری شهر «سنقر» استان کرمانشاه برگزار شد، فرماندار« سنقر» از کتاب‌خوانان برتر کانون قدردانی کرد.
در این مراسم، برنامه‌های مختلفی هم‌چون: مسابقه حضوری، اجرای سرود، خوانش چند شعر و دکلمه با موضوع کتاب، خاطره‌گویی کتاب‌داران و.... اجرا شد.

اهدای بیش از 10 هزار جلد کتاب به مدارس محروم شهرستان سنندج
مدیرکل کانون کردستان از اهدای بیش از 10 هزار جلد کتاب به 100 مدرسه ابتدایی دوره اول و دوم و دوره اول متوسطه منطقه محروم شهرستان سنندج هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی خبر داد.
سهیلا شیخی افزود: این کتاب‌ها با موضوع‌های علمی، داستانی، تاریخی، هنر و سرگرمی برای استفاده دانش‌آموزان به این مدارس با هدف بالابردن سطح مطالعه در میان کودکان و نوجوانان و تجهیز منابع کتاب‌خانه‌های مدارس در هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی اهدا شد.
وی افزود: نسل جوان ما به مطالعه کتاب بی‌علاقه شده و باید تلاش کنیم کودکان‌مان را به مطالعه کتاب تشویق کنیم و عادت دهیم.
شیخی از برگزاری جشن کتاب در مراکز کانون کردستان با حضور کودکان و نوجوانان خبر داد و افزود: در این ایام از 90 عضو فعال استان در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی قدردانی خواهد شد.
وی در ادامه خاطر نشان ساخت: دعوت از مدارس و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی و برگزاری مسابقات عکاسی با موضوع کتاب، نقاشی با عنوان (خواندن کتاب در دنیای امروز) و دعوت از اعضای قدیمی مرکز برای حضور در میان اعضایی که تازه عضو شده‌اند در این هفته در مراکز برگزار خواهد شد.
شیخی ادامه داد: اجرای ویژه برنامه‌ی( واژه‌های سپید) با دعوت از نویسنده، اجرای نمایش کاغذی (کلوچه‌های خدا)، نمایشگاه آثار اعضا، تشکیل کارگاه‌های مختلف و معرفی کانون، غرفه معرفی شخصیت‌های شاهنامه، تهیه نشریه‌دیواری با موضوع کتاب توسط اعضا، بازدید از کتاب‌خانه‌ی عمومی نیز از دیگر برنامه‌های اجرا‌شده مراکز کانون استان کردستان در هفته کتاب و کتاب‌خوانی خواهد بود.
وی گفت: اولین نشست ادبی با عنوان (ادبیات کودکان در رسانه‌های نو)، اجرای کارگاه (درمانگر کتاب) ، نقاشی با تکنیک کلاژ با عنوان باغچه‌ای از کتاب، مسابقات کتاب‌سازی خلاق و ویژه برنامه‌های (خاطره اولین کتابی که مطالعه کرده‌ام) نیز به همین مناسبت برگزار می‌شود.

ویژه برنامه‌های بیست‌و سومین هفته‌ی کتاب در کانون ایلام
کانون استان ایلام نیز با هدف توجه بیشتر به ترویج کتاب‌خوانی و فراتر از برنامه‌های ثابت خود، چندین برنامه‌ی استانی را به عنوان ویژه‌‌برنامه‌های این هفته ارایه داده است.
براساس این گزارش برنامه‌ی دو پنجره، نشست‌های تخصصی و تخفیف در فروش کتاب از مهم‌ترین برنامه‌های کانون استان ایلام در این هفته به شمار می‌رود.
هم‌چنین ویژه برنامه‌ی «دوست مهربان»، «کتابک»، «جشن کتاب‌خوانی»، «تقدیر از اعضای کتاب‌خوان»، «به نمایش گذاشتن کتاب‌های جدید در محل مرکز»، «مصورسازی کتاب» از برنامه‌های اجرایی در این هفته است.
در این هفته هم‌چنین مسابقه‌ی «کتاب‌خوانی»، «برنامه‌ی زیبا‌ترین‌ جمله در مورد کتاب»، «با من بخوان»، «خاطره‌ی اولین کتابی که خواندم» و «بازدید از نمایشگاه کتاب» برگزار خواهد شد.