اولین مرکز تخصصی نجوم در کانون سنندج گشایش یافت

هم‌زمان با بیست‌وسومین دوره هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی اولین مرکز تخصصی نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سنندج گشایش یافت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سهیلا شیخی مدیر‌کل کانون استان کردستان در آیین گشایش این مرکز تخصصی گفت: این مرکز در زمینی به مساحت 350 مترمربع راه‌اندازی شده که دارای امکاناتی از قبیل گنبد آسمان‌نما ، سالن مطالعه، رصدخانه، سالن نمایش و فروشگاه محصولات علمی،آموزشی در زمینه‌ی نجوم است.
وی پرورش حس کنجکاوی و روحیه‌ی جست‌وجوگری در کودکان و نوجوانان، افزایش سطح اطلاعات عمومی کودکان و نوجوانان در زمینه‌ی دانش نجوم، کمک به ترویج فعالیت‌های علمی و نجومی، برای کمک به تعمیق باورهای دینی و شناخت اسرار هستی را از جمله اهداف راه‌اندازی این مرکز عنوان کرد.
شیخی ادامه داد با آغاز به کار فعالیت‌های نجومی کانون از این پس کودکان و نوجوانان علاقه‌مند سنندجی با حضور در این مرکز می‌توانند با صور فلکی، ستارگان، سیارات، کهکشان‌ها و خوشه‌های ستاره آشنا ‌شوند.
مدیرکل کانون استان کردستان هم چنین افزود: برنامه‌های رصدی این مرکز به وسیله‌ی تلسکوپ و دوربین‌های دو چشمی قابلیت رصد‌های خارج شهری را نیز داراست.
برپایی کارگاه‌های نقاشی، ادبی و نجوم، نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی از جمله برنامه‌هایی بود که در حاشیه مراسم گشایش مرکز تخصصی نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان اجرا شد.