گرامی‌داشت هفته‌ی کتاب در کانون استان تهران

برنامه‌های متنوع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران برای گرامی‌داشت هفته‌ی کتاب در قالب طرحی با عنوان «من یار پند دانم» از 24 آبان آغاز شده و تا اول آذر ادامه‌ خواهد داشت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در نخستین روز از بیست و سومین دوره‌ هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی مدیرکل و کارشناسان کانون استان تهران با حضور در مدرسه دخترانه علامه طباطبایی اقدام به راه‌اندازی کتاب‌خانه عباس یمینی شریف کردند.
بر اساس این گزارش برپایی نشست‌‌های ادبی نقد و بررسی کتاب با حضور نویسندگان صاحب‌نام کودک و نوجوان از قبیل محمود برآبادی، محمدرضا اصلانی، شهرام شفیعی و عزت‌الله الوندی در مرکز تخصصی ادبی با عنوان «زنگ کتاب» و بازدید‌های گروهی بچه‌ها به همراه مربیان و کارشناسان از مراکز فرهنگی‌هنری کانون این استان نیز از برنامه‌های این هفته است.
هم‌چنین بازدید مسوولان استانی و شهری از مراکز فرهنگی‌هنری، برپایی نشست‌ هم‌اندیشی با عنوان «سهم من» با حضور مشاور استاندار تهران و مسوولان بهزیستی برای کمک به ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در میان کودکان دارای نیازهای ویژه در مرکز فراگیر شمار 20 کانون تهران و اهدای کتاب به کودکان بستری در بیمارستان لقمان‌الدوله با حضور معاون تولید کانون از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این هفته بود.
 بر همین اساس به منظور توسعه سواد خواندن همایشی با حضور بیش از 500 عضو برگزیده و کتاب‌خوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان تهران نیز در این هفته برگزار می‌شود.
راه‌اندازی و گشایش کتاب‌خانه‌های دو مدرسه «آوای مهر» و «صلحا»  با حضور کارشناسان کانون تهران و حرکت اتوبوس سیار کتاب به شهرستان ورامین با همکاری نهاد کتاب‌خانه‌های این شهرستان برای توزیع کتاب در میان کودکان و نوجوانان روستایی این منطقه از دیگر برنامه‌های هفته‌کتاب در کانون تهران بود.
برپایی جشن کتاب‌خوانی در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری با حضور مدیرعامل، اعضای منتخب مراکز و مربیان برگزیده پایان بخش برنامه‌های بیست و سومین دوره هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی در کانون استان تهران خواهد بود.