خیابان کودک، نقطه آغاز اینجاست

شهرکردی‌ها خیابانی را به نام «کودک» نام‌گذاری کردند تا اهمیت توجه به کودکان را به عنوان نقطه اصلی آغاز حرکت جامعه به سوی رشد و توسعه یادآور شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حد فاصل دو خیابان طالقانی و فردوسی شمالی شهرکرد خیابان کوچکی است که اگر چه طول آن شاید از 100 متر هم فراتر نرود اما برای شهرکردی‌ها از چنان اهمیتی برخوردار بود که نام آن را کودک بگذارند.
این خیابان روز 23 آبان 1394 و هم‌زمان با بیست و سومین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در حالی به خیابان کودک تغییر نام یافت که مجتمع بزرگ کانون سال‌هاست در آن واقع شده است؛ مرکزی فرهنگی که در همه‌ی این سال‌ها پذیرای کودکان و نوجوانانی بوده است  که مسیر رشد و پرورش خلاقیت‌های فرهنگی، ‌هنری و ادبی خود را از درون آن جست‌و‌جو می‌کنند.
از همین رو مسوولان شهرکرد در یک روز سرد پاییزی در این مکان - که دیوارهای آن به رنگ دنیای زیبای کودکان تزیین شده بود - گردهم‌ آمدند تا به صورت رسمی نام‌گذاری خیابان کودک را به همه ی همشهریان‌شان اعلام کنند.
ربان گشایش این خیابان را «نازنین» دختر «عبدالصالح جهانبازی» (کارشناس فقید و جان‌باخته روابط عمومی کانون استان چهارمحال و بختیاری در مراسم حج امسال) با دستان خود برید و مدیرکل کانون استان نیز در سخنانی تاکید کرد این خیابان با هدف ارزش‌گذاری به کودکان و ایجاد حساسیت اجتماعی برای این قشر از جامعه نام‌گذاری شده است.
فرزاد رحیمی یادآور شد: این اقدام، نشان‌دهنده حساسیت و اهمیت توجه به قشر کودک و نوجوان در جامعه است و برنامه‌هایی از این دست می‌تواند نتایج اجتماعی و تاثیرات مثبتی بر کودکان و نوجوانان برجای بگذارد.
این در حالی بود که در مراسم نام‌گذاری خیابان کودک شهرکرد حدود 120 نفر کودک و نوجوان نیز حضور داشتند.