آغاز برنامه‌های هفته‌ی کتاب در مراکز کانون البرز و اردبیل

اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوعی به مناسبت بیست و سومین دوره هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی از صبح روز 24 آبان94 در مجتمع و مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان البرز آغاز شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی یکی از فعالیت‌هایی است که در آن اعضای مراکز با توجه به خلاصه‌نویسی و ماکت‌های کتاب‌ که از قبل آماده شده باید عنوان کتاب و نویسنده آن را حدس بزنند.
هم‌چنین مسابقاتی مانند تکمیل پازل طرح جلد برخی کتاب‌ها، معرفی آن‌ها و نوشتن زیباترین جمله‌ها در مورد کتاب از دیگر فعالیت‌های این هفته برای اعضای مراکز و دانش‌آموزان بازدیدکننده خواهد بود.
در همین حال فضاسازی‌های ویژه برای برخی کتاب‌های تازه یا کم خواننده‌ی مراکز به شیوه‌های مختلف از قبیل: طرح دیواری و معرفی حضوری به اعضا و بازدید کنندگان، معرفی فرهنگ‌ها و زبان و لهجه‌ی اقوام مختلف با توجه به تعدد قومیت‌ها در کرج و نیز آشنایی بچه‌ها با کتاب‌های دو زبانه از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز است.
در عین حال معرفی شخصیت و زندگی‌نامه‌ی شاعران و نویسندگان، قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی کتاب، نمایش فیلم، مسابقه و سرگرمی، برپایی همایش کتاب‌خوانی با حضور خانواده‌ها و نشست نقد و بررسی کتاب، تجلیل از کتاب‌خوانان برتر و اجرای فعالیت‌های بخش نجوم و آسمان‌نما نیز از دیگر برنامه‌های کانون در این استان است.

هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی در مراکز کانون اردبیل
هم‌زمان با بیست‌وسومین دوره‌ی هفته‌ی کتاب تمامی مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان اردبیل نیز برنامه‌های ویژه‌ی کودکان و نوجوانان را آغاز کردند.
بر اساس این گزارش، زنگ کتاب، هفت دقیقه یک کتاب، کتاب‌سازی، یک رهگذر یک کتاب، ایستگاه مطالعه‌ی کتاب، نمایش و نقد کتاب فیلم‌های کانون برخی از ویژه برنامه‌هایی  این هفته در مراکز کانون اردبیل است.
هم‌چنین معرفی کتاب‌های الکترونیکی، بازدید از نمایشگاه‌های کتاب، ساخت ماکت کتاب با گِل سفال و نشریه‌نگاری با موضوع معرفی نویسندگان نیز از دیگر برنامه‌های تدارک دیده ‌شده در کانون اردبیل به مناسبت بیست‌وسومین دوره هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی است.
در همین حال معرفی تازه‌های انتشارات کانون، نشست مربیان و معلمان مدارس با عنوان الگوهای برتر روخوانی کتاب، تصویرسازی از کتاب قصه و جشن هفته‌ی کتاب با عنوان «کتاب بهترین دوست من» دیگر فعالیت این هفته در برخی مراکز استان خواهد بود.
تجلیل از اعضای کتاب‌خوان برتر، خدمات اورژانسی کتاب (صحافی و ترمیم کتاب‌های نیازمند ترمیم با حضور اعضا)، مسابقه‌ی یک تصویر و یک قصه و معرفی بهترین کتابی که خوانده‌ام نیز از دیگر برنامه‌های مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل است.
بیست‌وسومین دوره هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی از 24 آبان آغاز شده و تا 30 آبان 1394 ادامه‌خواهد داشت.