رونمایی از سامانه‌ی ثبت نام الکترونیکی مراکز عرضه‌ی اسباب‌بازی

سامانه‌ی ثبت‌نام الکترونیکی مراکز عرضه و فروش اسباب‌بازی در سطح کشور، هم‌زمان با اولین روز دومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی افتتاح می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در پنل دوم سمینار تخصصی «سمینار اقتصاد و کارآفرینی در صنعت اسباب‌بازی» که روز دوشنبه از ساعت 12 تا 13 ظهر برگزار می‌شود، از سیستم ثبت‌نام الکترونیکی مراکز عرضه و فروش در سراسر کشور نیز رونمایی خواهد شد.
این سامانه، به عنوان بخشی از سایت شورای نظارت بر اسباب‌بازی، امکاناتی را فراهم کرده که واحدهای عرضه‌ی محصولات اسباب‌بازی و سرگرمی بتوانند به طور آن‌لاین ثبت نام کرده و پوستر شیشه‌ای این شورا را برای نصب در ویترین فروشگاه‌های خود دریافت کنند.
بر این اساس، در این پوستر، کد مخصوص هر واحد فروش نصب شده و به خریداران اطلاع می‌دهد که در این فروشگاه کالاهای دارای هولوگرام شورای نظارت بر اسباب‌بازی هستند.

سمینار اقتصاد و کارآفرینی در صنعت اسباب‌بازی
دومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی کشور با شعار «من هم بازی، تو هم بازی»  روز دوشنبه علاوه بر بخش نمایشگاهی، با برپایی سمینار یک‌ روزه‌ی «اقتصاد و کارآفرینی در صنعت اسباب‌بازی» در دو پنل کار خود را آغاز می‌کند.
در پنل اول این سمینار، دکتر رضا یوسفیان، مهندس احمدرضا غلامی و علیرضا همتی حضور دارند که از ساعت 10 تا 12 در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون خیابان حجاب پذیرای علاقه‌مندان به مباحث اقتصاد و صنعت اسباب‌بازی هستند.
در بخش دوم، از ساعت 12 تا 13 نیز در همین سالن، برنامه‌ی رونمایی از سامانه‌ی ثبت‌نام مراکز عرضه و فروش اسباب‌بازی اجرا می‌شود که در آن، محمدحسین فرجو دبیر شورای نظارت بر اسباب‌بازی در کنار سیدحسن دگمه‌چی، جلیل فعال‌خواه و علی‌اصغر فغفوری حضور دارند.
در همین روز، در ساعت 17 تا 19 نیز میزگرد تعریف شاخصه‌های دانش‌بنیانی در صنعت اسباب‌بازی برگزار می‌شود. همچنین دو برنامه‌ی کارگاهی «جایگاه لگوی آموزشی در روش‌های نوین تدریس» و «استفاده از این ابزار برای آموزش ادبیات» (ویژه‌ی مربیان کانون) در ساعات 17 تا 20 و 14 تا 16 برپا خواهد شد.

فراخوان اهدای اسباب‌بازی برای اتاق‌بازی بیمارستان‌های کودک
امسال در این ایام، مردم نیکوکار با اهدای اسباب‌بازی‌ و سرگرمی‌های نو و دست دوم قابل استفاده، در طرح تجهیز و راه‌اندازی اتاق‌های بازی بیمارستان‌های کودکان شرکت می‌کنند.
علاقه‌مندان باید اسباب‌بازی‌های اهدایی خود را به غرفه‌ی ویژه‌ی این طرح مستقر در بخش نمایشگاهی جشنواره در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون در خیابان حجاب تحویل دهند.
در این فراخوان قید شده است که اسباب‌بازی‌ها و وسایل اهدایی می‌توانند نو یا دست دوم باشند، اما با توجه به این‌که هدیه‌های نهایی به دست کودکان بیمار می‌رسد، اولویت با اسباب‌بازی‌های نو و سپس با سرگرمی‌های دست‌دوم قابل استفاده است.