ماسک‌های نمایشی گالیله کوچولو در جشنواره‌ی اسباب‌بازی

غرفه‌ی«گالیله کوچولو» در جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی، با ارایه‌ی ماسک‌ها و عروسک‌های نمایشی امکان اجرای ایده‌های خلاق و قصه‌گویی‌های متفاوت برای کودکان را فراهم کرده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی‌ و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «گالیله کوچولو» از جمله غرفه‌های حاضر در بخش نمایشگاهی دومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی است که محصولات متنوعی چون پیاژه، کیف‌دوزک، بسته‌ی علوم و ایده‌های خلاق، ماسک، عروسک‌های نمایشی، عروسک‌های انگشتی و کتاب داستانک را شامل می‌شود.
نرگس عسگری، مسوول این غرفه‌ی درباره‌ی محصولات ارایه‌شده گفت: نخستین محصول ما «بسته‌ی علوم و ایده‌های خلاق» بود که شامل وسایلی مانند گوشی پزشکی، ذره‌بین، آهنربا و... می‌شود. این وسایل واقعی جایگزین محصولات مشابه پلاستیکی هستند که در سایز کوچک تهیه شده‌اند و بچه‌ها می‌توانند توسط آن‌ها کشف و کاوش کنند.
وی توضیح داد: ایده‌ی اولیه‌ی تولید این محصولات را از فرزندم گرفتم؛ چراکه از نزدیک می‌دیدم نوع تفکر دخترم تغییر می‌کرد و نسبت به محیط اطراف و صداها دید متفاوتی پیدا می‌کرد.
یکی از محصولات این غرفه ماسک نمایشی قورباغه، خرس و جوجه است. عسکری درباره‌ی این محصولات توضیح داد: ماسک یکی از ابزارهای قصه‌گویی است و جای خالی آن دیده می‌شد. در همین راستا کتاب کوچکی با استفاده از ایده‌ی خلاق افراد مختلفی چون روزنامه‌نگار، نقاش و روان‌شناس منتشر کرده‌ایم که به نوعی یک ایده‌ی خلاق در آن‌ نهفته است. در این کتاب ایده‌ی خلاق شروع یک داستان مطرح می‌شود و توسط آن و ماسک‌ها می‌توان برای کودکان قصه‌گویی کرد.
وی ادامه داد: در کنار این کتابک قصه‌گویی باید کارگاه‌هایی برگزار شود. اما متاسفانه خانواده‌ها چندان خودشان را درگیر این ماجرا نمی‌کنند. در این کارگاه‌ها به خانواده‌ها آموزش داده می‌شود که برای مثال از کودکان بخواهند توسط گوشی پزشکی یا دیگر محصولات صدای کف خیابان یا بطری آب را گوش بدهند.
به گفته عسگری پیاژه یکی دیگر از محصولات این غرفه است و ابزارهای پیاژه برگرفته از کتاب‌های مختلف آموزشی است تا خانواده‌ها بتوانند روی مفاهیم مختلف ذهنی با کودکان در خانه کار کنند. این محصول شامل بازی‌های شناختی می‌شود و خلاقیت و تفکر واگرا را در کودکان پرورش می‌دهد.
مسوول غرفه‌ی «گالیله کوچولو» به محصول «کیف‌دوزک» اشاره کرد و گفت: این محصول برای تقویت عزت نفس کودکان بسیار موثر و مناسب کودکان سه سال به بالا است. کودکان می‌توانند با کمک این محصول خودشان «کیف»ی را طراحی کنند و بدوزند.
ماسک‌ها و عروسک‌های نمایشی ارایه شده در غرفه «گالیله کوچولو» شامل هشت شخصیت عروسکی و داستانی می‌شود و قرار است در آینده شخصیت‌های داستانی برگرفته از ادبیات کهن فارسی مانند آرش یا رستم و سهراب هم تهیه و عرضه شود.
دومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی کشور از 18 تا 22 مرداد با بیش از 60 غرفه از محصولات داخلی سرگرمی و اسباب‌بازی در حال برگزاری است.