مادربزرگ‌ها منشا تمام قصه‌های زیبا هستند

قصه‌گوی نوجوان شرکت‌کننده در بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: بیان قصه از زبان مادربزرها باعث رواج فرهنگ قصه‌گویی شده و این عزیزان منشاء تمام قصه‌های زیبا هستند.

به گزارش اداره‌کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، ساجده جعفری با اشاره به مدت زمان فعالیت خود در زمینه قصه و قصه‌گویی اظهار کرد: اصالت من به گناوه بازمی‌گردد و قصه‌گویی را از ۱۰ سالگی شروع کردم و تاکنون که ۱۳ ساله هستم با جدیت تمام در زمینه قصه‌گویی فعالیت دارم.

وی افزود: برای اولین بار بدون هیچ تجربه و آموزشی و تنها برای کسب تجربه در بیست‌وسومین جشنواره قصه‌گویی در مرحله استانی شایسته تقدیر شدم و با پشتیبانی خانواده و حمایت‌های این عزیزان در بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به مرحله کشوری راه یافتم.

جعفری از حضور خود در بخش مدرن و کلاسیک جشنواره قصه‌گویی خبر داد و گفت: من در یک خانواده‌ای بزرگ شدم که قصه و بیان قصه در آن نقش پررنگی داشته و به همین دلیل مادربزرگ من منشا تمام قصه‌های من است و تلاش دارم تا داستان‌هایی که از مادربزرگم شنیده‌ام را برای سایر کودکان بازگو کنم تا آنان نیز مثل من از این داستان‌های زیبا لذت ببرند.

مادربزرگ‌ها منشا تمام قصه‌های زیبا هستند

وی ادامه داد: آموزه‌های دینی و تربیتی بسیاری در داستان مورد نظر من جای دارد و مهم‌ترین آموزه آن این است که خداوند همواره ناظر بر اعمال و رفتار ما است.

این شرکت‌کننده بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ قصه و قصه‌گویی در جامعه اظهار کرد: برگزاری دورهمی‌های خانوادگی، هم‌نشینی‌های متعدد و برگزاری جشنواره‌های این چنینی از جمله مواردی است که می‌تواند مردم را با فضای قصه آشنا کنند و توصیه من این است که قصه بگویند، بشنوند و قصه گفتن را یاد بگیرند.

وی ادامه داد: علاقه به قصه‌گویی در خانواده من بسیار زیاد است و بیشتر اعضای خانواده من نیز در این زمینه فعالیت دارند و توصیه من به مادران نیز این است که مادران خودشان قصه گفتن را یاد بگیرند و همانند مادربزرگ و پدربزرگان‌مان به بیان قصه برای کودکان خود بیشتر اهمیت دهند، زیرا کودک یاد می‌گیرد و زمانی که بزرگ شد خود عامل ترویج قصه در آینده می‌شود.

مادربزرگ‌ها منشا تمام قصه‌های زیبا هستند

جعفری انس گرفتن با قصه را در گرو بیان قصه از سوی مادران دانست و گفت: با قصه می‌توان نکته‌های بسیار زیادی را به کودکان و حتی جامعه منتقل کرد و نباید از این ابزار مهم غافل شد.

وی ادامه داد: ورود من به عرصه قصه‌گویی با گویش و لباس محلی بود و همین دو عنصر باعث شده تا مخاطب بیشتر جذب قصه شوند و یاد گذشتگان و فرهنگ‌های دیرینه برای مردم زنده شود.

جعفری در پایان گفت: کودکان امروز مادران و پدران آینده هستند و به همین دلیل توصیه من به هم سن و سالانم این است که قصه گفتن را یاد بگیرند و با قصه به فرزندان خود نکته‌‌های مهم تربیتی را آموزش دهند.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در یزد پایتخت قصه‌گویی ایران از ۲۷ تا ۳۰ آذر ۱۴۰۲ برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =