دستاورد دوره‌های گذشته جشنواره‌های بین‌المللی قصه‌گویی به صحنه رفت

رئیس بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: به واسطه انتقال دبیرخانه دائمی قصه‌گویی به یزد تحول‌های جدی‌تر در جشنواره‌های بعدی شاهد خواهیم بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون؛ فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیین پایانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: جشنواره‌های قصه‌گویی از سال ۱۳۷۶ آغاز شد و امسال وارد بیست‌وپنجمین دوره شدیم؛ آنچه امسال در پایتخت قصه دیدیم چکیده و دستاورد بیست‌وچهار دوره گذشته بود که با پر افتخار به صحنه رفت.

فلاح از آغاز به کار دبیرخانه دائمی جشنواره قصه‌گویی خبر داد و افزود: با تشکیل این دبیرخانه فرآیند جدیدی از تحول‌‌ها را شاهد خواهیم بود.

رئیس بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اظهار کرد: امسال مشارکت ۱۷‌هزار قصه‌گو طعم جدید و شکل خاصی به جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی بخشید، این دوره عطر خوش جهاد و مقاومت با قصه‌های سردار سلیمانی در آمیخت، قصه‌های اراده و پیشرفت چهره جدیدی پیش روی کانون قرار داد، قصه‌های قرآنی و مذهبی به بهترین شکل در بخش آیین سنتی و قالب مدرن و کلاسیک به روی صحنه آمد و با نگاه و زاویه جدید در آمیخت.

فلاح در رابطه با عمومی‌سازی قصه گفت: در این دوره سیاست عمومی‌سازی و مردمی‌سازی قصه‌گویی که از سوی رئیس شورای سیاست‌گذاری و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ابلاغ شده بود در چند سرفصل به صورت جدی دنبال شد.

وی تصریح کرد: گسترش اجراهای عمومی و مردمی قصه‌گویی در محافلی مانند مدارس مساجد، برگزاری نشست‌های علمی و نظریه‌پردازی، ورود گسترده رسانه در پوشش استانی، ملی و بین‌المللی، تولید برنامه‌های رسانه‌ای با موضوع قصه و قصه‌گویی و درگیری مخاطب با این موضوع همچنین درگیری مستقیم خانواده و دانش‌آموزان در مدارس از جمله سرفصل‌های این جشنواره بود.

فلاح از افتخارهای جشنواره را آغاز اهدای نخستین جایزه جهانی قصه‌گویی عنوان کرد و گفت: این جایزه به انتخاب داوران به بهترین قصه‌گو اهدا خواهد شد.

وی در پایان گفت: امیدواریم از تجربه ربع قرن جشنواره استفاده کنیم و وارد رویکرد نوین و پیشتاز در بخش ملی باشیم.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در یزد پایتخت قصه‌گویی ایران از ۲۷ تا ۳۰ آذر ۱۴۰۲ برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =