شکوفایی راز نهفته در قصه رشد شخصیتی را در پی دارد

قصه‌گوی شرکت‌کننده در بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در یزد گفت: هر قصه یک رازی را در دل خود پنهان کرده است و کشف راز نهفته در قصه رشد شخصیتی را در پی دارد.

به گزارش اداره‌کل روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، سیمین محمدعلی‌پور با اشاره به مدت زمان فعالیت خود در زمینه قصه و قصه‌گویی اظهار کرد: از سال ۱۳۸۵ عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شدم و از سال ۱۳۹۴ در جشنواره‌های قصه‌گویی شرکت کردم و در چندین جشنواره حائز رتبه‌های متعدد منطقه‌ای، استانی و ورود به مرحله کشوری شدم.

وی از حضور خود در بخش قصه‌های سردار سلیمانی خبر داد و گفت: سبک داستان من کلاسیک و مدرن با محوریت سردار سلیمانی در کنار سایر قهرمانان ایران است و تلاش کردم در این داستان با استفاده از زبان بدن، ارتباط با مخاطب، رعایت قوانین قصه‌گویی و سایر عناصر یک داستان جذاب و گیرا برای گروه سنی نوجوانان داشته باشم.

این شرکت‌کننده بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با اشاره به اینکه ایده داستان با کمک رابط قصه‌گوی استان آذربایجان شرقی و خلاقیت خود پرورانده شده است، عنوان کرد: دلیل انتخاب قصه من این است که برای مخاطبان نوجان امروز که کمتر وقت مطالعه متون قدیمی را دارند، در این داستان قهرمانان ملی ایران و کهن تاریخ کشور برای کودکان شناسانده می‌شوند و تلاش شد تا ارزش‌گذاری پهلوانان دیروز برای کودکان امروز انجام شود.

شکوفایی راز نهفته در قصه رشد شخصیتی را در پی دارد

وی ادامه داد: در این داستان در هر برش که از یک پهلوان خاص صحبت می‌کند از نکته‌‌های متعددی به کودکان می‌آموزد که بخش عمده آن را وطن‌دوستی، جوانمردی، شجاعت و ایثار را تشکیل می‌دهد.

محمدعلی‌پور با اشاره به اهمیت اشاعه فرهنگ قصه و قصه‌گویی در جامعه و در میان کودکان اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های قصه‌گویی در مدارس و پخش داستان‌ها از رسانه‌های جمعی و شبکه‌های مجازی و دعوت دوستان برای شنیدن داستان از جمله مواردی است که می‌تواند به اشاعه فرهنگ قصه و قصه‌گویی کمک کند.

وی افزود: آشنایی کودکان با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مهم‌ترین گام‌هایی است که باعث شناخت استعداد کودکان می‌شود و در پایان افزایش اعتماد به نفس کودک را در پی دارد؛ استعداد من نیز در این مجموعه کشف و پرورانده شد.

محمدعلی‌پور ضمن بیان خاطره‌ای از سال ۱۴۰۰ عنوان کرد: داستان من در مورد پسر مهاجری از آبادان به تبریز بود و این داستان در واقع برگرفته از زندگی مادرم بود و زمانی که کودکان متوجه شدند این داستان واقعی است، باعث شد تا بیشتر کنجکاوی کنند که بدانند سرگذشت آدم قصه چه شد.

وی در پایان ضمن تشکر از مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد گفت: هر قصه یک رازی دارد و زمانی که قصه بیان می‌شود به راز نهفته در آن پی ‌می‌بریم و این موضوع در پایان باعث رشد شخصیتی فرد می‌شود، بنابراین قصه و قصه گفتن را نباید دست کم گرفت.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در یزد پایتخت قصه‌گویی ایران از ۲۷ تا ۳۰ آذر ۱۴۰۲ برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =