مدارس موثرترین ارگان برای حرکت به سمت مردمی‌سازی قصه هستند

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد با بیان اینکه قصه‌گویی در مدارس استان از مهم‌ترین برنامه‌های نهاد کتابخانه‌ها است گفت: خوشبختانه طرح زنگ کتاب‌خوانی مورد استقبال بسیار خوب دانش آموزان قرار گرفته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون؛ محمدمحسن رفیعی در حاشیه بیست‌وپنجمین جشنواره قصه‌گویی، قصه یکی از روش‌های انتقال مفاهیم و فرهنگ‌ها دانست و گفت: خداوند بسیاری از نکته‌های دینی و اخلاقی را در قالب قصه و در قرآن کریم بیان کرده و بهترین قصه‌گو نیز خداوند است.

رفیعی گفت: از این که برای دومین سال متوالی میزبان جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در یزد هستیم بسیار خرسندیم چرا که این جشنواره برکت‌های زیادی برای استان داشته است.

وی با اشاره به معرفی چهره‌های جدید در حوزه قصه‌گویی اظهار کرد: اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد تاکنون دوره‌های خوبی برای کتاب‌داران و مربیان خود برگزار کرده است و با برپایی کلاس‌های اوقات فراغت به صورت جدی این موضوع را پی‌گیری می‌کند.

وی تصریح کرد: نهاد کتابخانه‌ها در دومین دو سالانه قصه‌گویی با عنوان «جشنواره نهال» شرکت کرد و از شش برگزیده این جشنواره یک نفر از استان یزد و از همکاران ما در سطح ملی انتخاب شد.

رفیعی به نقش مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ترویج فرهنگ قصه‌گویی اشاره کرد و گفت: اداره‌کل نهاد کتابخانه‌های یزد با مساعدت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اساتید خوب دوره‌های آموزشی خوبی برگزار کرد و همه این هم‌افزایی‌ها باعث شد تا یزد به عنوان پایتخت قصه ایران انتخاب شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوع‌های جشنواره قصه‌گویی امسال مربوط به کسب و کار است گفت: از آذر ماه ۱۴۰۱ همایش بین‌المللی کسب و کارهای کوچک شروع شد و بیش از ۲۵ باب کتابخانه‌های استان یزد نیز در این همایش شرکت فعال داشتند و فعالیت‌های کسب و کاری را ترویج دادند.

رفیعی ادامه داد: در جریان این همایش کتابخانه‌های استان یزد دوره‌های مختلف از جمله؛ حصیربافی در شهرستان بافق، نقاشی و خطاطی در شهرستان خاتم، گیاهان دارویی در شهرستان مهریز و زیلوبافی در کتابخانه روستایی نصرآباد برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این رویداد ملی، استان یزد یکی از سه استان برتر در حوزه کسب و کارها انتخاب شد و خوشبختانه اتفاق‌های خوبی رقم خورد.

رفیعی در بخش دیگری از سخنان خود به زنگ کتابخوانی در مدارس اشاره کرد و افزود: در این طرح کتابداران هر دو هفته یک بار در مدارس حاضر می‌شوند و به جای ساعت فارسی و انشا، طبق سرفصل به معرفی کتاب و قصه‌گویی می‌پردازند، قطعا این فعالیت‌ها به مردمی سازی قصه کمک می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: قصه گویی در مدارس، از سوی مربیان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های نهاد کتابخانه‌ها بوده و تاکنون استقبال و بازخورد بسیار خوبی را از طرف دانش‌آموزان شاهد بودیم.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در یزد پایتخت قصه‌گویی ایران از ۲۷ تا ۳۰ آذر ۱۴۰۲ برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =