از ابزارهای فرهنگی و اجتماعی در آموزش همگانی، بهره‌گیری از «قصه» است

مدیرکل آموزش همگانی و معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا گفت: بحث ‌پیش‌گیری اجتماعی از جرم یکی از دغدغه‌های فراجا است که در حوزه آموزش همگانی نیاز به استفاده از همه ابزارهای فرهنگی اجتماعی از جمله قصه‌گویی لازم و ضروری است.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، سرهنگ شعبان اولادی مدیرکل آموزش همگانی معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا اظهار داشت: بحث ‌پیش‌گیری اجتماعی از جرم یکی از دغدغه‌های فراجا بوده و در حوزه آموزش همگانی نیاز به استفاده از همه ابزارهای فرهنگی اجتماعی از جمله قصه‌گویی وجود دارد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره شعر «بر بال امینت» در سال گذشته افزود: این جشنواره با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد که بسیار بازخورد خوبی برای فعالیت‌های کارکنان نیروی انتظامی داشت.

سرهنگ اولادی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که هر چقدر در حوزه نرم و فرهنگ عمومی، مسائل امنیتی را برای جوانان بازگو کنیم به طبع بازتاب و کارایی و اثربخشی آن بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد: اینها ابزارهایی هستند که به ما کمک می‌کنند تا موفق‌تر و بهتر عمل کنیم و برای جوانان خود گام‌های مثبتی برداریم چرا که همه جزء فرزندان ما هستند و در حوزه انتظامی علاقه خاصی به جوانان و خانواده‌ها داریم، تلاش همه ما این است که در حوزه مسائل اجتماعی و ‌پیش‌گیری، سطح آگاهی خانواده‌ها و جوانان را بالا ببریم.

وی با اشاره به برگزاری بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: این جشنواره برای انجام کار فرهنگی بزرگ بسیار خوب بود، باید در حوزه امنیتی با زبان قصه مفاهیم را به شهروندان منتقل کنیم و از ابزار هنر برای حوزه ‌پیش‌گیری جرم و آسیب‌های اجتماعی کمک بگیریم.

وی افزود: بیش از ۴هزار مربی در سطح کشور در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی، با حضور در مساجد، مدارس، سازمان‌ها و نهادها آموزش همگانی رایگان را ارائه کردند، مراکز مشاوره انتظامی در سطح کشور و مراکز استان‌ها در حوزه مشاوره فردی و گروهی به‌صورت رایگان در خدمت شهروندان قرار دارند.

این مسئول ادامه داد: با همکاری آموزش و پرورش بیش از ۷‌هزار مربی پرورشی با مسائل مختلف انتظامی آموزش داده شدند و گواهی مهارت دریافت کردند و در حال حاضر به عنوان سفیران ما فعال هستند.

سرهنگ اولادی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و سینمایی فراجا گفت: پرونده‌هایی که در حوزه‌های انتظامی مطرح می‌شود به‌صورت محرمانه نزد پلیس است و ازسوی اداره سینمایی، نماهنگ‌های مختلفی هم به صورت مستند و هم فیلم کوتاه ساخته می‌شود که از طریق پرونده‌های واقعی و با ظهور حادثه‌های جدید در فضای مجازی به صورت سناریو در می‌آید و یا به صورت مستند تهیه می‌شود.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در یزد پایتخت قصه‌گویی ایران از ۲۷ تا ۳۰ آذر ۱۴۰۲ برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =