نویسنده، فکر و احساس خود را می‌نویسد

نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان در اصفهان گفت: به اعتقاد من نویسنده کسی است که فکر، احساس و دلبستگی‌هایش را می‌نویسد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پریرخ در نشست ادبی دوپنجره کانون اصفهان که به نقد کتاب «لولو پشمالو، کرم کوچولو» او اختصاص داشت با بیان این مطلب افزود: انتخاب‌های ما را در نویسندگی، دلبستگی‌های ما به چیزهای نزدیک‌مان مثل محل زندگی‌مان شکل می‌دهد.
وی اضافه کرد: برای نویسنده شدن تلاش زیادی لازم است و به تعبیری باید کفش آهنین پوشید و عصای آهنین به‌دست گرفت.
پریرخ ادامه داد: یکی از راه‌های نویسنده شدن مطالعه و نوشتن بسیار است و پیشنهاد من برای علاقه‌مندان به هنر نویسندگی این است که برای شروع خاطرات خود را بنویسند.
نویسنده کتاب های کودکان در ادامه در پاسخ به پرسش‌های اعضای کانون در مورد عنوان «لولو پشمالو، کرم کوچولو» توضیح داد این عنوان را از نام محلی در منطقه‌ی زادگاه خود در استان خراسان گرفته و منظور از لولو یک موجود ترسناک نیست بلکه از لولیدن به معنی خزیدن گرفته شده است.
پریرخ ادامه داد: پرواز با پرنده‌ها همواره رویای همه‌ی ما بوده و در این اثر، کرم روی دوش یک پرستو پرواز می‌کند که هدف اصلی کتاب حرکت‌های غیرمعمولی برای رسیدن به یک فکر جدید است.
نویسنده کتاب «لولو پشمالو، کرم کوچولو» - که خود طراح این کتاب نیز هست - قصد خود از شیوه‌ی تقسیم‌بندی صفحه‌ها را ایجاد احساس حرکت به کتاب بیان کرد و یادآور شد: مضمون اصلی کتاب از علاقه‌ی نویسنده به حرکت، تغییر مکان و سفر به جاهای دیگر برگرفته شده است و تلاش شده تا خوانندگان را به تامل، تفکر، اندیشیدن و کشف علت پدیده‌ها برانگیزاند.
این نویسنده و تصویرگر کتاب‌های کودک در ادامه سفر خود به اصفهان در نشستی با مربیان کانون استان در زمینه‌ی بازنویسی و بازآفرینی قصه‌ها سخن گفت.
وی با اشاره به نقش بسیار مهم کانون در تعلیم و تربیت کودکان، مهم‌ترین نکته در انتخاب یک متن داستانی برای بازنویسی را علاقه‌ی شخصی مربی به آن متن دانست.
پریرخ در ادامه گفت: اما بهتر است علاوه بر علاقه شخصی میل به تغییر و ساختن قصه‌ای تازه را نیز در خود بیابد چرا که هر متنی را هر فردی نمی‌تواند بازآفرینی کند و گاهی قصد ما از بازنویسی، جهت دادن امروزی به استخوان‌بندی متون قدیمی است.
وی در پایان اظهار داشت: افسانه‌ها بازتاب فکر و اندیشه دوره تاریخی خودشان‌اند و مطالعه‌ی عمیق در تاریخ و اسطوره‌های میهن می‌تواند به قصه‌نویسی کمک بسیاری کند.