چهار کتاب، چهار مسابقه‌ي اينترنتي

نخستين جشنواره‌ي بين‌المللي کتاب‌خواني الکترونيکي رضوي در پايگاه مسابقات اينترنتي کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان آغاز شد.

ايبنا نوجوان: در پي انتخاب روابط عمومي ستاد مرکزي کانون کشور به عنوان برگزارکننده‌ي بخش کتاب‌خواني الکترونيکي ِ جشنواره‌ي امام رضا(ع) امکان شرکت کردن کاربران اينترنت در اين مسابقه فراهم شده است.
مسابقه‌ي کتاب‌خواني الکترونيکي رضوي از امروز 30 فروردين امکان شرکت کردن علاقه‌مندان را در اين رقابت اينترنتي فراهم کرده و به کاربران فارسي زبان اينترنت تا 27 شهريور ـ هم‌زمان با روز شعر و ادب فارسي ـ فرصت داده است تا در مسابقه شرکت کنند.
از برگزيدگان جشنواره به مناسبت ميلاد امام‌رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س)، هم‌زمان با دهه‌ي کرامت از سوي دبيرخانه‌ي اين جشنواره و کانون، تقدير مي‌شود.
بر اين اساس، کودکان و نوجوانان در گروه‌هاي سني "ب، ج، د، ه" (دانش‌آموزان دوره‌هاي تحصيلي دبستان، راهنمايي و سال‌هاي اول و دوم دبيرستان) مي‌توانند به تفکيک گروه سني خود در اين 4 مسابقه‌ي سايت مسابقات اينترنتي کانون به نشاني www.kanoonquiz.ir شرکت کنند.
علاقه‌مندان بايد ابتدا در اين سايت ثبت‌نام کنند و پس از ذخيره‌سازي فايل کامل کتاب (به صورتpdf) مربوط به گروه سني خود و مطالعه‌ي آن به سوال‌هاي چهارگزينه‌اي مسابقه پاسخ دهند.
براي رقابت در اين مسابقات، چهار کتاب از توليدات کانون به نام‌هاي "خوش‌بوتر از گلاب"، "صبح روز عيد"، "اعترافات غلامان" و "ميهمان طوس" در نظر گرفته شده است. کتاب نخست ويژه‌ي گروه‌هاي سني "ب، ج" ، کتاب دوم براي گروه سني (د، ه) و دو کتاب ديگر ويژه‌ي گروه سني (ه) است.
بر اساس اين فراخوان از کتاب "خوش‌بوتر از گلاب" 8 سوال انتخاب شده که کودکان بايد در مدت 15 دقيقه به اين پرسش‌ها پاسخ بدهند و از ساير کتاب‌هاي مورد مسابقه نيز هر کدام 14 سوال مطرح شده که شرکت‌کنندگان ‌بايد در مدت 20 دقيقه به اين پرسش‌ها جواب بدهند. در پايان مهلت تعيين شده، به شرکت‌کنندگاني که بيش‌ترين پاسخ درست را به سوالات مسابقه بدهند، جوايزي اهدا خواهد شد.
ستاد برگزاري جشنواره به سه برگزيده اول اين رقابت هداياي ويژه‌اي اهدا خواهد کرد و نفرات برتر به عنوان ميهمان دبيرخانه‌ي جشنواره‌ي کتاب‌خواني الکترونيکي در آيين اختتاميه حضور خواهند داشت.
همچنين کانون به 110 نفر از شرکت کنندگان منتخب نيز هدايايي فرهنگي از توليدات کانون و لوح تقدير اهدا خواهد کرد. متن کامل فراخوان و خبرهاي مرتبط با مسابقه نيز از طريق سايت خبري کانون به نشاني www.kanoonnews.ir انتشار خواهد يافت.

منبع خبر: روابط عمومي کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان