کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ناشر برگزیده بخش کودک شد

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از سوی بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران به عنوان ناشر برگزیده بخش کودک در سال 89 شناخته شد.<BR>

به گزارش مهر، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که سال‌هاست با مدیریت حمیدرضا شاه‌آبادی و پیش از آن، حمید گروگان، آثار فاخری در حوزه ادبیات کودک و نوجوان روانه بازار نشر کرده است، در این دوره موفق شد بیشترین امتیاز را در میان ناشران بخش کودک کسب کند و به عنوان بهترین ناشر این حوزه معرفی شود.
یکی از طرح‌های انتشارات کانون که به پیشنهاد صادق رضایی و گرد آمدن ده‌ها نویسنده کودک و نوجوان در کنار شاه‌آبادی اجرایی شد، نگارش 40 رمان در قالب «رمان نوجوان امروز» بود که از 14 عنوان از این آثار در دهم اسفندماه سال گذشته رونمایی شد.
شاه‌آبادی که خود از نویسندگان حوزه ادبیات نوجوان شناخته می‌شود و آثاری چون «لالایی برای دختر مرده» ، «دیلماج» و «افسانه تیرانداز جوان» را در کارنامه دارد، سال‌هاست مدیریت نشر کانون را برعهده دارد و با آمدن صادق رضایی به جای محسن چینی‌فروشان، او علاوه بر مدیر انتشارات، معاون تولید کانون نیز هست.
کانون، سال گذشته نیز موفق به دریافت عنوان بهترین ناشر بخش کودک در بین ناشران وابسته به نهادهای دولتی شده بود.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دی ماه 1344 (46 سال قبل) تأسیس شده و دارای گسترده‌ترین شبکه کتابخانه‌ای در حوزه کودک و نوجوان است.