کودکان درمیانی تصویر کودکان ایرانی را ثبت می کنند

رقیه امانی مربی مسوول مرکز فرهنگی‌هنری درمیان گفت: به مناسبت هفته ملی کودک‌، کودکان عضو مراکز کانون در مسابقه عکاسی با موضوع کودک ایرانی شرکت می‌کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومیکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در جلسه هماهنگی دستگاه‌های برگزارکننده هفته ملی کودک‌، رجب‌علی براتی فرماندار درمیان در نشست کمیته برنامه‌ریزی هفته ملی کودک با تأکید بر لزوم آموزش مسایل فرهنگی از سنین کودکی به نونهالان است که می‌تواند زمینهساز ارتقای مسائل فرهنگی در شهرستان درمیان باشد.
 وی توجه ویژه به کودکان و هدفمندسازی مسایل فرهنگی را به دور از موازی کاری، لازمه‌ی تقویت و منسجم کردن خرده فرهنگ‌های موجود در قبایل مختلف عرب، بلوچ و فارس دانست.
فرماندار درمیان تصریح کرد: تنوع قومیت‌ها، تنوع فرهنگ را در مناطق مرزی به دنبال دارد و هرچه در تقویت خرده فرهنگ‌ها با موازین اسلام ناب و فرهنگ ملی ایرانی خود تلاش کنیم شاهد کاهش ناهنجاری‌ها خواهیم بود.
در ابتدای این نشست رقیه امانی مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری درمیان، نیز در سخنانی گفت: – در بهشت خانه‌ای است که به آن خانه‌ی شادی می‌گویند و در آن کسی وارد نمی‌شود، مگر کسی که کودکان را شاد کرده باشد- کودکان سرمایه‌های گران‌بهایی هستند که آینده متعلق به آنان است و بزرگترها باید امروز برای آینده‌ی آن‌ها برنامه‌ریزی کنند.
امانی در ادامه با بیان این‌که هماکنون 310 کودک 6 تا 12 سال عضو کانون شهرستان درمیان هستند، گفت: برگزاری بازی‌های بومی و محلی برای کودکان، برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع کودک ایرانی و برگزاری مسابقه نقاشی بین کودکان عضو کانون از مهم‌ترین برنامه‌های هفته ملی کودک (15 لغایت 21 مهرماه ) خواهد بود.
وی از دیگر سازمان‌های فرهنگی نیز خواست با پیش‌بینی و اجرای برنامه‌ها در برگزاری هرچه بهتر هفته ملی کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یاری کنند.
در این نشست بخشداران و مسوولان آموزش و پرورش، بهزیستی، هلال احمر، شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات، شبکه بهداشت و درمان شهرستان درمیان حضور داشتند.
هفته ملی کودک با شعار "زنده باد کودکی ، زنده باد زندگی" به ترتیب روزهای 15 تا 21 مهر با عنوان‌های «کودک، خانواده، مدرسه»، «کودک و بازی»، «کودک، سلامت، ایمنی»، «میراث فرهنگی، کودک، طبیعت»، «کودک و رسانه»، «کودک، کتاب و فضای مجازی» و «کودک و نیایش» نام‌گذاری شده است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان دبیر کمیته هفته ملی کودک تعیین شده است.