اجرای برنامه‌های متنوع هفته ملی کودک در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای برنامه‌های متنوع و گوناگون هفته ملی کودک در این استان خبر داد.

سیدهانی حسینی در گفت‌وگو با اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: وضعیت زندگی، رشد و بالندگی کودکان روشن‌ترین نشانه توان هر جامعه‌ای محسوب می‌شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه وبویراحمد اذعان کرد: با توجه به اهمیت دوران کودکی و ضمن توجه به حساسیت‌های موجود در راستای تأمین و برآورده کردن نیازهای گسترده‌ فردی، اجتماعی، روانی، بهداشتی، امنیتی کودکان، ضرورت هماهنگ و هم‌سویی مجموعه عوامل ذیربط بیش ‌از پیش احساس می‌شود.
حسینی با بیان این‌که هدف کلی هفته ملی کودک توجه هرچه بیشتر و معطوف کردن جامعه به حقوق کودکان است، اذعان داشت: تقویت هماهنگی و هم‌سویی بین سازمان‌های مؤثر و بخش‌های فعال در حوزه کودکان، افزایش توجه بزرگ‌سالان به رشد و تکامل همه‌جانبه‌ی کودکان و ایجاد فضای شورانگیز و به یاد ماندنی با مشارکت کودکان از اهداف ویژه این هفته است.
وی در ادامه به دیگر اهداف هفته ملی کودک اشاره کرد و یادآور شد: افزایش توجه و ارتقای آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان، رشد و شکوفایی استعدادهای آن‌ها، توجه به فرهنگ غنی ملی و بهره‌گیری از آموزه‌های دین مبین اسلام در خصوص کودکان و بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مادی و انسانی کلیه سازمان‌ها و بخش‌های ذی‌ربط از اهم اهداف این هفته است.
حسینی با بیان اینکه 15 تا 21 مهر به عنوان هفته کودک نامگذاری‌ شده، گفت: یا توجه به اینکه شعار هفته «زنده باد کودکی، زنده باد زندگی» است و کودکان به عنوان سرمایه‌های ارزشمند جامعه محسوب می‌شوند؛ از این‌رو انتظار می‌رود دستگاه‌های مربوطه همکاری لازم جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های این هفته را با کانون پرورش فکری داشته باشند.
دبیر اجرایی هفته ملی کودک در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: 13 وزارت‌خانه و به دنبال آن دستگاه استانی که به نحوی با کودکان سر و کار دارند در این هفته با کانون پرورش فکری همکاری می‌کنند.
این مسوول با بیان این‌که در کارگروه کودک و نوجوان کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های مناسب و خوبی از سوی دستگاه‌ها ارایه شد، گفت: کلیه دستگاه‌های عضو کارگروه که برنامه اجرایی در این هفته دارند با هماهنگی و همکاری همه‌جانبه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن‌ها را به مرحله اجرا بگذارند.
برگزاری نمایشگاه، برگزاری نشست‌های تخصصی و گفتمان‌های دینی، میزگردهای تخصصی کودک و نوجوان توسط صدا و سیما، جشن‌ها و کاراناوال‌های شادی توسط کانون و بهزیستی،آموزش‌های امداد و نجات به کودکان از جمله برنامه‌های هفته ملی کودک است.