برگزاری اولین کارگاه آموزشی الکساندر پتروف

اولین کارگاه آموزشی الکساندر پتروف با موضوع «جادوی انگشتان» صبح روز دوشنبه 18 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، الکساندر پتروف برنده سه اسکار در این کارگاه در ابتدای صحبت‌های خود گفت: من تجربه کار با کارگردانان مختلفی داشتم و نکته‌های بسیاری از آن‌ها یاد گرفتم. هم‌چنین از این کارگردانان ایده‌ها و طرح‌های مختلفی گرفتم. من کارهای مختلف با تکنیک‌های متفاوتی به خصوص در زمینه طبیعت انجام دادم و تنها، پویانمایی رایانه‌ای انجام ندادم.
پتروف با اشاره به اثری که در حال نمایش بود، گفت: یک سری ابزارها برایم بهتر و راحت‌تر بود و کارم را موثرتر انجام می‌دادم. امروز آزمایشی در زمینه پویانمایی انجام می‌دهم و از رازهای کارم صحبت می‌کنم. من معمولاً از سه یا چهار رنگ برای کارم استفاده می‌کنم تا به هماهنگی لازم برسم.
خالق فیلم «پیرمرد و دریا» عنوان کرد: معمولاً کارم را از طراحی و نقاشی دکور و صحنه‌ای که قرار است واقعه‌ای در آن رخ دهد، شروع می‌کنم و بعد کار اصلی در آن اتفاق می‌افتد. من معمولاً از دو رنگ متضاد استفاده می‌کنم تا حالت وهم‌انگیز ایجاد ‌کند و مثلاً درباره آسمان، شفافیت رنگ را از بین می‌برد. شخصاً سطوح صیقلی را دوست دارم چون به‌راحتی پاک می‌شود.
براساس این گزارش، این کارگردان مشهور روسی در خلال صحبت‌های خود شیوه کارش که نقاشی روی شیشه بود، برای حاضران توضیح می‌داد.
گفتنی است؛ به دلیل استقبال گسترده علاقه‌مندان به هنر پویانمایی این کارگاه‌ها که در دو روز تدارک دیده شده بود، روز سوم هم برگزار می‌شود. سومین جلسه کارگاه‌های الکساندر پتروف نیز با موضوع «جادوی انگشتان» صبح روز 5‌شنبه 21 اسفند در سالن شهید بهنام محمدی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.
گفتنی است؛ نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 17 تا 21 اسفند در 7 سالن پذیرای شرکت‌کنندگان است.