«وقتی بچه بودم» برگرفته از ترس‌های دوران کودکی است

برنده دو جایزه از جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران گفت: «وقتی بچه بودم» براساس تصویرسازی ذهنی و ترس‌هایم از دوران کودکی ساخته شده است.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مریم کشکولی‌نیا که فیلم او جایزه اول بخش مسابقه ایران و جایزه سازمان بین‌المللی فیلم برای کودکان و نوجوانان(سیفژ) را دریافت کرده است، درباره «وقتی بچه بودم» گفت: این چهارمین کاری است که به طور رسمی انجام دادم و قصه آن درباره کابوس‌های و رویاهای یک زن میانسال از دوران کودکی خود است. ایده این پویانمایی براساس تصویرسازی ذهنی دوران کودکی من است.
کشکولی‌نیا افزود: در دوران کودکی من این تصورات را داشتم که اگر درباره گرگ صحبت می‌شد، به طور واقعی آن را پشت در احساس می‌کردم. دوست داشتم این اثر هشداری برای بزرگترها باشد تا با احتیاط از کلمات استفاده کنند چون بچه‌ها تصور می‌کنند، واقعی هستند.
کارگردان پویانمایی «وقتی بچه بودم» توضیح داد: من از تکنیک زیردوربین استفاده کردم و ابزار کارم شن بود. برای دومین کارم که تکنیک رنگ روغن و روی شیشه بود، سال 86 یا 87 جایزه گرفتم.
کشکولی‌نیا درباره نهمین جشنواره پویانمایی گفت: این تنها جشنواره تخصصی درباره پویانمایی است که می‌تواند به رشد پویانمایی کمک کند. من هرسال می‌بینیم بچه‌ها با شوق و شور تلاش می‌کنند که حتماً برای جشنواره پویانمایی کارشان را آماده کنند و برسانند.
فیلم «وقتی بچه بودم» را کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان تهیه کرده است.
این فیلم تندیس طلایی فیلم اول همراه با جایزه نقدی بخش مسابقه ایران جشنواره را به دلیل استفاده استادانه و با معنا از تکنیک شن برای ساختن داستانی شاعرانه و عمیق‌، هم‌چنین جایزه ویژه داروران سیفژ را به خاطر به تصویر کشیدن یکی از دغدغه‌های فراگیر کودکان در سراسر جهان از آن خود ساخت.
گفتنی است؛ نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز 21 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان به کار خود پایان داد.