برآوردن«امید و آرزو» های کودکان سیستان و بلوچستان با دو عروسک

عواید فروش عروسک‌های دست‌ساز «امید و آرزو» و کارت‌پستال‌های کارگاه «حوض نقاشی» به بنیاد کودک زابل که با هدف آموزش و توانمندسازی کودکان محروم و با استعداد زابل فعالیت می‌کند، می‌رسد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی‌ و امور بین‌الملل کانون، لیلا عظیمی از اعضای کارگاه «حوض نقاشی» درباره‌ی محصولات ارایه‌شده در غرفه‌ی این کارگاه در جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی گفت: عروسک‌های «امید و آرزو» پارچه‌ای، دست‌ساز و قابل شست‌وشو هستند. عواید فروش این عروسک‌ها به همراه کارت‌پستال‌های دست‌ساز ساخته‌شده بر اساس طراحی، نقاشی، چاپ و کلاژ از سوی بنیاد کودک زابل به کودکان محروم اما با استعداد منطقه‌ی سیستان و بلوچستان می‌رسد.
وی درباره‌ی دیگر محصولات این کارگاه توضیح داد: جاکلیدی‌های پارچه‌ای در شکل‌های جغد، گربه و دختر و پسر و آینه‌های چوبی دست‌ساز از دیگر محصولات کارگاه «حوض نقاشی» هستند.
اعضای این کارگاه متشکل از پنج خانم است و طراحی و تولید تمامی این محصولات توسط این افراد صورت می‌گیرد. در همین حال، بنیاد کودک زابل یک بنیاد مردم‌نهاد با هدف آموزش و توانمندسازی کودکان محروم و با استعداد است که از کودکان و مادران آن‌ها حمایت می‌کند. این بنیاد در فعالیتی خیریه، از طریق فروش محصولات فرهنگی و هنری، آرزوهای کوچک بچه‌های منطقه را برآورده می‌کند.
در این غرفه برخی از محصولات از تولیدات بچه‌های تحت‌پوشش بنیاد کودک زابل هم در معرض دید و فروش است که شامل دستبند یا کیف سوزن‌دوزی می‌شوند. همچنین طرح خوداشتغالی برای مادران این کودکان مبنی بر تولید تکه‌های سوزن‌دوزی شده و به‌کارگیری آن‌ها در ساخت زیورآلات نیز در دست انجام است.
دومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی کشور از 18 تا 22 مرداد با بیش از 60 غرفه از محصولات داخلی سرگرمی و اسباب‌بازی در سالن مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا است.