نامزدهای بخش «داستان» و «عکس» شناخته شدند

یازدهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان، نامزدهای دریافت جایزه دو بخش «داستان» و «عکس» را معرفی کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، هیأت داوران این جشنواره از میان 652 اثر که مورد بازبینی قرار داد 3 اثر را در بخش داستان کودک و خردسال، 2 اثر را در بخش داستان نوجوان و 4 اثر را در بخش داستان طنز، نامزد دریافت جایزه اعلام کرد.
در بخش داستان کودک و خردسال، «هدی حدادی» برای اثر «باف بافو» در نشریه رشد نوآموز، «کتایون کیایی‌وسکویی» برای اثر «گرگ با سواد» در نشریه یکی بود یکی نبود و «سُرور کُتبی» برای اثر «علف‌ها را بشمار» در نشریه ‌ کوشش خردسال به عنوان نامزد انتخاب شدند.
همچنین در بخش داستان نوجوان «یوسف قوجق» برای اثر «آن روز شانة چپم لرزید» در نشریه رشد جوان  و «سید احمد مُدَقَقْ» برای اثر «گل‌پا» در نشریه سلام بچه‌ها نامزد دریافت جایزه شناخته شدند.
بر همین اساس، «شهرام شفیعی» برای مجموعه‌ی «من و عمو جان» در نشریه رشد دانش‌آموز، «طاهره ایبد» برای مجموعه «یکی بیز، یکی نَبیز» در نشریه رشد نوآموز، «مرجان فولادوند» برای مجموعه «باشگاه دوست‌نداران محیط زیست» در نشریه همشهری بچه‌ها و «سید نوید سیدعلی‌اکبر» برای «قصه‌ی قورباغه‌ی قامبوی قیکمو» در نشریه سه‌چرخه، نامزدهای دریافت جایزه در بخش داستان طنز هستند.
گروه داوری بخش عکس همچنین از میان 36 عنوان نشریه بررسی شده 3 اثر «عدالت عابدینی» برای مجموعه آثار در نشریه پوپک، «محدثه محمدی» برای مجموعه آثار در نشریه ملیکا و «اعظم لاریجانی» برای مجموعه آثار در نشریه رشد کودک، نوآموز و دانش‌آموز را در رده ی عکس کودک نامزد دریافت جایزه اعلام کردند.
همچنین «نشریات رشد کودک، نوآموز و دانش‌آموز»، «نشریه‌ی پوپک» و «نشریه‌ی ملیکا» در رده ی عکس نشریات کودک و خردسال به عنوان نامزد از سوی هیأت داوران انتخاب شدند.
در عین حال، گروه داوری بخش عکس نوجوان، «مهبد فروزان» و «محمود اعتمادی» را برای مجموعه آثار در نشریه دوچرخه به عنوان نامزد معرفی کرد.
بر اساس این خبر، «نشریات رشد نوجوان و جوان» و «نشریه‌ی دوچرخه» نیز به عنوان نامزدهای بخش عکس نشریات نوجوان اعلام شدند.
گفتنی است یازدهمین جشنواره مطبوعات، رسانه های مجازی و خبرگزاری‌های کودک و نوجوان از 1 تا 4 اردیبهشت در ساری برگزار و برگزیدگان این رقابت روز 4 اردیبهشت معرفی می‌شوند.