نمایش عروسک‌های بومی و محلی خراسان جنوبی در بیرجند

نمایشگاهی از عروسک‌های نمایشی و بومی استان خراسان جنوبی دراولین روزبرگزاری جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی کانون در بیرجند برپا شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دراین نمایشگاه 50 عروسک شامل عروسک‌های نمایشی (با تکنیک‌های میله‌ای، دستکشی، بون‌راکو و...) وعروسک‌های بومی محلی‌ به نمایش گذاشته شده است.
این عروسک‌ها طی دوسال گذشته از شهرستان‌های استان خراسان جنوبی مانند بشرویه‌، قائن و... گردآوری شده است.
در این نمایشگاه که در مراسم گشایش آن شماری از مسوولان استان نیز حضور داشتند، سیده زهرا حسینی منتخب اول شهر بیرجند در انتخابات شوراهای شهر ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران این نمایشگاه‌، تمرکز کانون را بر افزایش قدرت تجسم و خلاقیت کودکان و نوجوانان از ویژگی‌های ممتاز این نمایشگاه برشمرد.
نمایشگاه عروسک‌های نمایشی وبومی، محلی استان خراسان جنوبی در حاشیه‌ی پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی طی روزهای چهارم تا ششم تیر صبح و بعداز ظهر پذیرای بازدید کنندگان است.
پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی صبح روز 4 تیر با حضور 17 گروه نمایشی مربیان و اعضای کانون استان‌های آذربایجان شرقی، خوزستان، مازندران، چهار‌محال و بختیاری، قزوین و قم در سینمابهمن بیرجند گشایش یافت.