نمایش عروسکی تخیل کودکان را تقویت می‌کند

توسعه تفکر و گسترش تخیل نتیجه‌ی پرداختن کودکان و نوجوانان به هنر نمایش است و این مهم از آنان افرادی منظم و کارآمد می‌سازد.

به گزارش روابط عمومی وامور بین‌الملل کانون، ویدا بزّی دبیر اجرایی جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی در بیرجند با بیان این مطلب گفت: هنگامی که به نیازهای فکری و روحی و روانی کودک و نوجوان پاسخ داده شود و مسیر پرورش قوای فکری او به سمت و سوی درست هدایت شود بی‌شک در آینده فردی او تأثیرگذار بوده و او فردی دارای سجایای انسانی ارزشمندی خواهد‌ بود.
کارشناس ادبی کانون استان خراسان جنوبی ادامه داد: توسعه تفکر و گسترش تخیل و افزایش قدرت مشاهده کودک و نوجوانی که به هنر نمایش می‌پردازد از او فردی منظم و کار‌آمد ساخته و نقش تعیین کننده و اساسی در به ثمر رسیدن شخصیت او خواهد داشت.
بزّی دررابطه با وضعیت تئاتر در بیرجند گفت:مراکز استان ما همانند سایر مراکز کانون در کشور با نمایش عروسکی بیگانه نیستند و طی سه سال اخیر این فعالیت نسبت به گذشته بسیارمطلوب‌تروهدفمندتردراستان پی‌گیری می‌شود به طوری که دراین مدت شاهد آموزش مربیان در حوزه نمایش‌نامه‌نویسی، تئاترکاغذی، عروسک‌های خلاق  و نمایش‌نامه‌خوانی بوده‌ایم. حاصل  این تلاش‌ها حضور دو نمایش از مراکز استان در پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی در منطقه 1 است.
دبیر جشنواره از حضور اساتید مجرب کشوری و برگزاری دوره‌های نقد وبررسی نمایش‌ها وحضور استان‌های مختلف در بیرجند به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی یاد کرد و ابراز امیدواری کرد تا اعضا ومربیان مراکز کانون خراسان جنوبی از این فرصت فراهم شده کمال استفاده را بکنند.
گفتنی است پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در منطقه 1 کشور با حضور 17 گروه نمایش از استان‌های آذربایجان شرقی، خوزستان، مازندران، قزوین، قم، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی 4 تیر در بیرجند آغاز شد و روز 6 تیر به پایان می‌رسد.