جنب و جوش عروسک‌های نمایشی در بیرجند آغاز شد

بیرجند میزبان پانزدهمین جشنواره نمایش‌ عروسکی منطقه 1 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که از صبح روز چهارم تیر و با حضور17 گروه نمایشی از 7 استان کشور آغاز شده است.

به گزارش روابط‌عمومی و اموربین‌الملل کانون، این گروه‌های نمایشی متشکل از اعضا و مربیان کانون به صورت جداگانه از استان‌های آذربایجان شرقی، مازندران، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، قزوین، قم و خراسان جنوبی با یکدیگر رقابت می‌کنند.
درآیین گشایش این جشنواره عبدالرضا صمدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ضمن خیر مقدم به میهمانان و شرکت کنندگان در جشنواره گفت‌: میزبانی جشنواره نمایش عروسکی منطقه 1کشور فرصت مناسبی را مهیا کرد تا در شهر ادب و هنر میزبان 17 گروه نمایشی از 7 استان‌ کشور باشیم که از این میان، 14 گروه در بخش اعضا و3 گروه در بخش مربیان طی 3 روز از4 تا6 تیر به رقابتی جذاب درکنار رفاقت خواهند پرداخت.
به گفته‌ی وی با رای هیات داوران 2 گروه دربخش اعضا و یک گروه در بخش مربیان به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.
این جشنواره یکی از 4 رقابت منطقه‌ای نمایش عروسکی کانون است که برگزیدگان آن راهی رقابت ةای کشوری خواهند شد.
3          جشنواره دیگر در استان‌‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و اردبیل برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش مدیراجرایی جشنواره دربخش دیگر از سخنان خود به معرفی استان خراسان جنوبی پرداخت و گفت: خراسان جنوبی در شرقی‌ترین نقطه کشور واقع شده‌است و یکی از خاستگاه‌های ادب وهنر کشور به شمار می‌رود به طوری‌که محمد گنجی پدرجغرافیای ایران فرزند همین منطقه است و سومین مدرسه تعلیم وتربیت کشور بعد از تهران و تبریز در بیرجند تاسیس شده و بیرجند دومین شهری است که آب لوله کشی داشته است.
معرفی استان‌های شرکت کننده و پخش نماهنگ‌های متنوع از دیگر برنامه های آیین افتتاحیه بود.
در این آیین ،مدیرکل اجتماعی استانداری خراسان جنوبی و نماینده شورای شهر بیرجند و مدیرکل بانک انصار نیز حضور داشتند.