تلاش استان خراسان جنوبی برای میزبانی مناسب جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی

برگزاری جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بیرجند تاثیر به‌سزایی در روند پیشرفت فعالیت‌های نمایشی ویژه کودکان و نوجوانان در استان خواهد داشت.

به گزارش روابط‌عمومی و اموربین‌الملل کانون عبدالرضا صمدی مدیرکل کانون استان خراسان جنوبی با بیان این مطلب گفت: درچند سال اخیر کانون این استان توجه خاصی به فعالیت نمایش عروسکی داشته است به طوری که امسال را سال تولید واجرای نمایش و نمایش عروسکی برای کودکان و نوجوانان قرار داده است. و شاید به همین دلیل میزبانی پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون درمنطقه 1 از سوی مدیریت تئاتر وآفرینش‌های هنری به این استان واگذار شد.

وی در رابطه با ترکیب گروه‌های نمایشی نیز گفت که از بین17 نمایش شرکت کرده در پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی درمنطقه یک 14 نمایش در بخش اعضا و 3 نمایش دربخش مربیان بر روی صحنه رفته است که از این میان استان‌های خوزستان و چهارمحال بختیاری با 4 نمایش، آذربایجان شرقی با 3 نمایش، مازندران وخراسان جنوبی با 2 نمایش و قم وقزوین با 1 نمایش دراین جشنواره حضور دارند.

این جشنواره یکی از 4 رقابت منطقه‌ای نمایش عروسکی کانون است که برگزیدگان آن راهی رقابت‌های کشوری خواهند شد.3 جشنواره دیگر در استان‌‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و اردبیل برگزار می‌شود.

براساس این گزارش مدیرکل کانون خراسان جنوبی در ادامه گفت: این استان دارای نیروهایی با تجربه و متخصص است که تلاش فراوانی برای برگزاری یک جشنواره به یاد ماندنی انجام دادند ولی در بخش امکانات با توجه به این‌که خراسان جنوبی استان نوپایی است با برخی مشکلات روبرو هستیم که باز هم تلاش کردیم با همکاری سایر سازمان‌ها ونهادها این نواقص را تاحدودی برطرف کنیم.

وی دررابطه با همکاری سازمان‌ها ونهادهای استانی نیز گفت: سازمان‌ها و اداراتی چون آموزش وپرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، هلال احمر، بهزیستی و صداوسیما ،حوزه هنری و شهرداری با جشنواره همکاری‌های بسیارخوبی را داشته‌اند و بانک انصار نیز درجهت تامین بخشی از هزینه‌های جشنواره مساعدت بسیار خوبی با دبیرخانه جشنواره داشت که از تمامی این سازمان‌ها تشکر می‌کنم.

مدیراجرایی جشنواره بابیان این‌که ساختار این جشنواره از چهار کمیته تخصصی تشکیل شده است در رابطه با بخش‌های جنبی جشنواره نیز تاکید کرد که بخش جنبی یک جشنواره هم مهم است و هم نباید اصل جشنواره را تحت تاثیر قراردهد به همین منظور بخش جنبی جشنواره را با هدف ایجاد تنوع برای شرکت‌کنندگان به سه بخش تقسیم کرده‌ایم.

وی توضیح داد: یک بخش مربوط به نمایشگاه عروسک‌های بومی ونمایشی استان است که درسالن کناری سینما بهمن برپا می‌شود، بخش دوم نشست‌های تخصصی است که در دونوبت در سالن سینما بهمن و اجتماعات اداره کل کانون استان با حضور آتسا شاملو و سهراب خواجه‌نژاد برگزار می‌شود و بخش سوم نیز شامل بازدید از اماکن فرهنگی وتفریحی بیرجند است که درپایان هر روز برگزار می‌شد.

گفتی است این جشنواره تا 6 تیر در بیرجند ادامه می‌یابد و در پایان دو گروه در‌بخش اعضا ویک گروه دربخش مربیان جواز حضور درمرحله نهایی جشنواره را دریافت خواهند کرد.

میزبان مرحله‌ی کشوری این رقابت - پس از انصراف کرمانشاه - هنوز معرفی نشده است.