نیاز مراکز کانون به تامین مربی تئاتر

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم گفت: جذب مربی و کارشناس متخصص تئاتر و تئاتر عروسکی برای مراکز کانون باعث رشد و گسترش فعالیت‌های نمایشی در استان‌های مختلف کشور خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی وامور بین‌الملل کانون، محمد مخلصی در حاشیه‌ی برگزاری پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی  کانون در بیرجند، تامین زیرساخت‌های این فعالیت در مراکز شامل تامین مربی و کارشناس متخصص در کنار تشکیل انجمن‌های نمایش ویژه کودکان و‌ نوجوان، تدوین سیاست‌های حمایتی مدون ومشخص و تشکیل کارگاه‌های آموزشی را از جمله عواملی دانست که می‌تواند به رشد این هنر در استان‌ها کمک کند.
این مسوول با بیان‌ این‌‌که توجه به حضور کودکان و نوجوانان در فعالیت‌های نمایشی از اولویت‌های کانون قم قرار گرفته‌است یادآور شد که توجه به مباحث تربیتی در فعالیت‌های نمایشی کودکان در کانون از اهمیت زیادی برخوردار است.
مخلصی از مدیریت  تئاتر و آفرینش‌های هنری کانون برای جدا سازی بخش مربیان از اعضا درجشنواره امسال نیز قدردانی کرد.
مدیرکل کانون قم دربخش دیگر از صحبت‌های خود گفت: درجشنواره امسال 9 مرکز فرهنگی، هنری استان قم اثر نمایشی خود را به مرحله‌ی استانی این جشنواره ارایه کردند که از این میان 1 نمایش به مرحله منطقه‌ای راه پیدا کرد.
وی اضافه کرد که  در تولید این آثار تلاش شده تا بیشتر اقدام‌ها از ایده‌پردازی تا تهیه بروشور و ساخت عروسک‌ها برعهده اعضا باشد.
وی در پایان ضمن تشکر از میهمان نوازی مدیرکل و کارکنان کانون خراسان جنوبی گفت تجربه نشان داد که حضور استان‌هایی که مسافت زیادی را باید برای شرکت در جشنواره‌ی منطقه‌ای طی کنند باعث ایجاد مشکلاتی برای میزبان و میهمانان می‌شود به نظر من تقسیم‌بندی منطقه‌ای در کانون باید بر مبنای مجاورت و نزدیکی جغرافیایی و فرهنگی استان‌ها صورت بگیرد.
گفتنی است پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی با 17 نمایش از استان‌های آذربایجان شرقی، خوزستان، مازندران، قم، قزوین، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی از4 تا 6 تیر به میزبانی خراسان جنوبی برگزار می‌شود.