آغاز کار چهارمین بازار ملی پویانمایی با حضور 30 شرکت بزرگ

چهارمین بازار ملی پویانمایی صبح روز ‌دوشنبه 18 اسفند ‌در حاشیه برگزاری نهمین جشنواره بین‌المللی دوسالانه پویانمایی تهران کار خود را آغاز کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تولیدکنندگان و تهیه‌کنندگان ملزومات پویانمایی، انیماتورها، شرکت‌های گروهی، خریداران و عرضه‌کنندگان ابزار و ادوات تخصصی هنر پویانمایی - که دارای مجوز رسمی هستند - در این بازار شرکت کرده‌اند. این بازار در 3 دوره‌ قبلی جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران در سال‌های 87 ، 89 و 91 نیز برگزار شده است.
بر اساس این گزارش،‌ در چهارمین بازار ملی پویانمایی ایران 30 شرکت معتبر دولتی و خصوصی حضور دارند. در این بازار چهار دانشکده مقطع کارشناسی ارشد حضور دارند. از سوی دیگر شرکت‌های خارجی می‌توانند در این بازار به عنوان مهمان حضور داشته باشند. در پایان این بازار به شرکت‌کنندگانی که در آن شرکت کرده‌اند مدرک حضور اعطا می‌شود.
بر اساس این خبر،‌‌ شرکت‌ها و موسسه‌هایی که صبح روز دوشنبه 18 اسفند در حال بررسی چیدمان غرفه خود بودند، شامل انجمن سینمای جوان، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، استودیو گنبد کبود،‌ استودیو کندو، استودیو هورخش، دانشگاه صدا و سیما، دانشگاه سوره، دانشگاه تربیت مدرس (گروه پویانمایی)، شرکت نبات، آسیفای ایران، نقطه‌نگاه، دانشگاه هنر، شرکت سینمایی اشراق، شرکت دانش و فن‌آوری مازستا، استودیو نیمکت، شرکت سینمایی یار، شرکت پویانمایی صبا، شرکت آذرنگ، مرکز اطلاعات و تولیدات فیلم پویانمایی حوزه‌ها، سیفژ و و امور بین‌الملل و بازرگانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌شود.
بر این اساس، در غرفه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی عصر روز 18 اسفند ساعت 16 روانبخش صادقی استاد پویانمایی و در غرفه انجمن سینمای جوان نیز سعید توکلیان به عنوان کارشناس این حوزه حضور دارد و به سوال‌های دانشجویان و علاقه‌مندان برای ارایه طرح پویانمایی پاسخ می‌دهند.
گفتنی است؛ نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از 17 تا 21 اسفندماه جاری در 7 سالن تهران برگزار می‌شود.