استقبال خوبی از بازار پویانمایی شد

مسوول غرفه انجمن سینمای جوان استقبال بازدیدکنندگان از چهارمین بازار پویانمایی را قابل قبول دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمد ماهان، کارشناس بخش بازرگانی انجمن سینمای جوانان ایران که در بازار پویانمایی نهمین جشنواره شرکت داشت، درباره بازار این دوره گفت: بازار از هجدهم اسفند 93 کار خود را شروع کرد و انجمن سینمای جوانان نخستین سالی بود که در این بازار شرکت می‌کرد.
وی افزود: استقبال مردم در این دوره از جشنواره هم خوب بود عده‌ای با تجربه بودند و عده‌ای نیز برای کسب تجربه و برخی نیز برای عضویت در انجمن سینمای جوان به این غرفه سر می‌زدند.
به گفته این کارشناس، انجمن سینمای جوان 60 دفتر در سراسر کشور دارد که عمده‌ی کار آن‌ها آموزش است. وی ادامه داد: با این‌که ما دفاتر زیادی در زمینه آموزش انیمیشن‌سازی در شهرستان‌ها داریم اما هنوز موفق به راه‌اندازی دفتری در تهران نشده‌ایم که امیدواریم در سال آینده این اتفاق بیافتد.
کارشناس بخش بازرگانی انجمن سینمای جوان نقش جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران را در ارتقای سطح کیفی آثار مفید دانست و یادآور شد: این جشنواره‌ها باعث می‌شود تا افرادی که در یک موضوع کار می‌کنند با تجربیات هم آشنا شوند و از دست‌آوردهای هم کمک بگیرند.
وی افزود: رونق بازار می‌تواند هم به افزایش سطح کیفی و هم کمی آثار منجر شود. همچنین این کار می‌تواند برای فعالان و علاقه‌مندان، فضای رقابت را ایجاد کند.
 چهارمین بازار پویانمایی با حضور بیش از 30شرکت و موسسه در حاشیه نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران برپا شد و انجمن سینمای جوان یکی از موسساتی بود که در این دوره حضور فعالی داشت.
گفتنی است نهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران 21 اسفندماه در آیینی با معرفی برگزیدگان خود در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان داد.