استفاده از توانمندی مربیان در معرفی کتاب مناسب

مربیان کانون در زمینه‌ی ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه، نقش بی‌بدیلی را ایفا می‌کنند که ارایه‌ی مشاوره‌ به خانواده‌ها و بچه‌ها برای تهیه‌ی کتاب مناسب، نشان‌گر همین توانایی است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محسن حموله مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون در حاشیه‌ی نمایشگاه کتاب تهران گفت: ما در کانون با توجه به سرمایه‌های بسیار ارزشمندمان، از جمله مربی‌های خوب، باید تمام تلاش‌مان را بکنیم که اعضا به کتاب و کتاب‌خوانی علاقه‌مند شوند. به تعبیری باید کتاب در ذهن اعضا ماندگار شود. اگر این اتفاق‌ها را که در این سال‌ها در مراکز رخ داده، محور و اساس قرار دهیم، توانسته‌ایم قدم‌های بسیار خوبی در حوزه‌ی کتاب برای بچه‌های سرزمین عزیزمان برداریم.
مدیرکل پیشین روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با اشاره به برنامه‌ریزی برای حضور در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران گفت: امسال کانون از هفته‌ها قبل از آغاز نمایشگاه، با برگزاری جلسات مختلف با حضور مدیرعامل و مشاوران معاونان و برخی مدیران نسبت به حضور در بیست‌وهشتمین نمایشگاه کتاب برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کرد.
به گفته‌ی این مدیر فرهنگی، طراحی و غرفه‌سازی، حضور همکاران در بخش فروش و راهنمایی مربیان برای شکل‌دهی به غرفه‌ی کتاب، حضور مربیان فرهنگی و هنری در بخش جنبی، برگزاری نشست‌های آموزشی و دعوت از نویسندگان، سفارش پوستر معرفی غرفه‌های کانون و هم‌چنین دعوت از مسوولان کشوری برای حضور در غرفه‌های کانون از اقدامات صورت‌گرفته در حوزه‌ی اطلاع‌رسانی بوده است.
حموله هم‌چنین افزود: همکاری بسیار خوب گروه کودک‌ونوجوان شبکه‌ی دو سیما جهت تهیه و تولید برنامه‌ای با محور کتاب و کتاب‌خوانی از دیگر تلاش‌هایی بود در ایام نمایشگاه به ثمر نشست.
مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون تصریح کرد: همکاری بسیار خوب معاونت فرهنگی متروی تهران جهت نصب پوسترها و اطلاع‌رسانی غرفه‌های کانون در ایستگاه‌های مترو و تشکیل ستاد خبری ویژه‌ی بیست‌وهشتمین نمایشگاه کتاب تهران جهت پوشش خبر و اطلاع‌رسانی از این رویداد فرهنگی و ارسال به خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب، از دیگر مواردی است که حضور کانون در نمایشگاه کتاب امسال را تخصصی‌تر کرده است.
کانون امسال در چهار غرفه در سالن‌های مختلف، با برپایی کارگاه‌های هنری با محوریت کتاب و نشست‌ها و برنامه‌های مشاوره‌ برای خرید کتاب مناسب، حضور تازه‌ای را در نمایشگاه کتاب تجربه می‌کند.