کودکان کرمانی روند شکل‌گیری انقلاب را تجربه می‌کنند

کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان کرمان با پیش‌بینی بیش از یک‌هزار برنامه متنوع، روند شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی را به کودکان و نوجوانان معرفی می‌کند.

به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، محسن روحی مدیرکل کانون کرمان و مسوول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر با اعلام این مطلب افزود: عمده فعالیت‌ها و سیاست‌های کانون به عنوان مسوول کمیته کودک و نوجوان بر اجرای برنامه‌های جدید، متنوع و مفرح در 41 مرکز فرهنگی هنری برای جامعه هدف کانون متمرکز شده است.
وی اضافه کرد: در فضای عمومی نیز برنامه‌های مختلفی برای استفاده کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آن‌ها برگزار می‌شود.
وی در همین رابطه از اجرای سرود ویژه 12 بهمن توسط حدود 40 نفر از اعضای مراکز 2 و 5 کانون کرمان در مراسم عمومی گرامی‌داشت این روز خبر داد و افزود: این سرود نقطه شروعی برای فعال‌تر کردن این فعالیت در مراکز کانون سراسر استان است و در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره سرود مراکز کانون کرمان در آینده نزدیک هستیم.
مدیرکل کانون نوجوانان کرمان برپایی نمایشگاه «مسیر پیروزی» در دهه فجر را از دیگر برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان عنوان کرد و یادآور شد: این نمایشگاه طرحی کاملاً متفاوت و نو است که وضعیت مردم و کشور را در پیش از انقلاب، عوامل شکل‌گیری انقلاب و روند پیروزی این واقعه تاریخی را در قالب کارگاهی با مشارکت خود بچه‌ها به آن‌ها معرفی می‌کند.
وی با بیان این‌که این نمایشگاه به همت مربیان کانون برپا شده است، افزود: نمایشگاه «مسیر پیروزی» از روز 12 بهمن آغاز به کار خواهد کرد و با هماهنگی انجام شده با مدارس در هر نوبت اجرا 30 نفر از دانش‌آموزان می‌توانند از فعالیت‌های آن بهره‌مند شوند.
روحی با اشاره به این‌که هدف از برپایی این نمایشگاه تنها، بازدید نیست؛ گفت: دانش‌آموزان در ابتدا از تونل تاریخ به گذشته می روند و با علل شکل‌گیری انقلاب و.. آشنا می‌شوند و در خانه مادربزرگ با روایت قصه‌ها با شخصیت‌های انقلاب آشنا شده و سپس وارد فضای عکاس‌خانه می‌شوند، در آنجا پخش اعلامیه‌ها و پیاده‌سازی سخنرانی‌های امام (ره) را تجربه می‌کنند، با شخصیت‌های انقلاب عکس یادگاری می‌اندازند و پس از آن وارد میدان شهر می‌شوند و این مسیر تا پیروزی انقلاب پیش می‌رود.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه از همه هنرها استفاده شده است ودر واقع کاری نو برای آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با انقلاب و شخصیت‌های انقلابی است.
مسوول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر کرمان، برگزاری جشن شکوفه‌های انقلاب را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: تلاش کانون بر این است در این ایام تمامی مقاطع سنی بتوانند از برنامه‌های این دهه بهره‌مند شوند و جشن شکوفه‌های انقلاب به مدت 5 روز از 17 تا 21 بهمن در دو نوبت از ساعت 9 تا 12 صبح ویژه مقاطع پیش‌دبستانی و دبستانی اول اجرا در سالن خانه شهر کرمان اجرا می‌شود.
در همین حال مدیرکل کانون کرمان از برگزاری جشنواره خانوادگی پرواز بادبادک‌ها در 15 بهمن جاری در ابتدای جاده هفت باغ علوی خبر داد و تصریح کرد: پیش از این نیز کارگاه‌های ساخت بادبادک توسط افراد حرفه‌ای در این زمینه در مراکز فرهنگی هنری کانون، مدارس و خانه‌های ویژه کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی برگزار شده است و پیش‌بینی می‌کنیم بیش از هزار کودک و نوجوان به همراه خانواده‌هایشان در فضایی شاد و مفرح بادبادک‌های پیروزی را به پرواز درآورند.
روحی همچنین با اشاره به اهمیت فعالیت قصه‌گویی در کانون تصریح کرد: در این ایام جشنواره قصه‌گویی فجر در 41 مرکز فرهنگی هنری استان کرمان برگزار می‌شود و پیش از این منابع معتبری از سوی کارشناسان کانون در اختیار مربیان قرار گرفته است و در روز 21 بهمن طی آیینی از برترین قصه‌گویان تجلیل می‌شود.
وی با اشاره به نامگذاری 18 بهمن به نام «انقلاب اسلامی، معنویت گرایی، حاکمیت اسلامی» و این که در این روز مفاهیم قرآنی در قالب جشنواره مفاهیم و بازی‌های قرآنی به صورت غیرمستقیم و از طریق بازی و سرگرمی به بچه ها منتقل می‌شود؛ به آغاز دومین مسابقه الکترونیکی کتابخوانی  همزمان با دهه فجر نیز اشاره کرد و گفت: با همکاری آموزش و پرورش ده‌ها عنوان کتاب از انتشارات کانون در مدارس سطح استان توزیع می‌شود و دانش‌آموزان پس از مطالعه کتاب‌ها می‌توانند در این رقابت شرکت کنند و در پایان جوایز نفیسی به نفرات برگزیده اهدا می‌شود.
این مقام مسوول اضافه کرد: برای تسهیل ارتباط مدارس برای هماهنگی حضور در برنامه‌های دهه فجر کانون، پوستر کمیته کودک و نوجوان با جدول زمانبندی برنامه‌ها و تلفن تماس برای هماهنگی در مدارس شهر کرمان توزیع شده است.
روحی با اشاره به توزیع هشت هزار کتاب و نوشت افزار در مناطق محروم استان و نمایش فیلم در روستاها، اجرای نمایش عروسکی پیش از راهپیمایی روز 22 بهمن، تجمع بزرگ کودکان و نوجوانان در روز 12 بهمن در مرکز شماره 3 کرمان، یادآور شد: در مجموع یک‌هزار عنوان برنامه ویژه کودکان و نوجوانان در ایام‌الله دهه فجر در مراکز کانون پرورش فکری کرمان برگزار می‌شود.