کد خبر: 251945
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲
جشن‌های انقلاب جذاب و خاطره‌انگیز برای کودکان

جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور، آغاز شده است تا نسل جدیدی از بچه‌ها با انقلاب اسلامی و دست‌آوردهای آن آشنا شوند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اجرای فعالیت‌ها و برپایی کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز کانون سراسر کشور، در عین جذابیت، سی و هفتمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی را در خاطره‌ی کودکان ماندگار می‌کند.
کانون در همین حال مسوولیت کمیته کودک ونوجوان ستاد دهه  فجر را بر عهده دارد، کمیته‌ای که سازمان‌هایی مانند بهزیستی کشور، کمیته امداد امام خمینی و گروه‌های کودک ونوجوان صدا و سیما در آن عضویت دارند.

راه‌اندازی کاروان شادی در خیابان‌های اردبیل
کانون استان اردبیل هم‌زمان با روزهای دهه فجر انقلاب اسلامی اقدام به راه‌اندازی کاروان شادی در خیابان‌های شهر با پخش سرودهای انقلابی می‌کند.
به صدا درآوردن زنگ انقلاب، اهدای کتاب توسط کتاب‌خانه‌های سیار، برپایی نمایشگاه عکس انقلاب، جشنواره نشریه‌دیواری با موضوع انقلاب اسلامی، برگزاری نمایشگاه تخصصی انقلاب، برگزاری جشن بزرگ انقلاب و ساخت کتیبه سفالی با موضوع شعارهای انقلابی از جمله برنامه‌های کانون اردبیل به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی است.
از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده این کانون در روزهای دهه فجر انقلاب اسلامی، برگزاری کارگاه کاردستی با عنوان ساخت لاله و پرچم، برگزاری نقاشی گروهی بر روی پارچه با عنوان روزهای خوش پیروزی و برگزاری کارگاه شعر با موضوع انقلاب اسلامی و حضرت امام(ره) است.

برگزاری بیش از 100 برنامه در کانون خراسان‌شمالی
بیش از 100 برنامه توسط کمیته کودک و نوجوان، در روزهای دهه فجر، در کانون خراسان‌شمالی برگزار می‌شود.
حضور تریلی سیار در خیابان‌های شهر با اجرای نمایش کمدی موزیکال «دیگ جادو» و با مشارکت سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بازدید رایگان از مجموعه فرهنگی تاریخی عمارت مفخم، بازدید از کتاب‌خانه‌های مدارس و اهدای بسته فرهنگی به مدارس، برگزاری مسابقه عکاسی با همکاری اداره کل ارشاد اسلامی در مراکز فرهنگی هنری، از جمله برنامه‌هایی است که قرار است در روزهای دهه فجر برگزار شود.

برگزاری جشن بزرگ «بچه‌های آفتاب» در کانون قزوین
جشن بزرگ «بچه‌های آفتاب» روز 18 بهمن 1394، در کانون قزوین برگزار خواهد شد.
فضاسازی مراکز فرهنگی‌هنری کانون قزوین متناسب با حال و هوای روزهای انقلاب، برگزاری، غبارروبی و گل‌باران مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای کودک و نوجوان انقلاب، دیدار با امام جمعه، ویژه‌برنامه سال‌روز ورود امام خمینی(ره) به کشور در 12 بهمن، با عنوان «بازگشت خورشید»  از برنامه‌های این روزها خواهد بود که توسط کانون قزوین اجرا خواهد شد.
از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده دهه فجر کانون قزوین، برپایی نمایشگاه عکس انقلاب در مراکز فرهنگی هنری، نمایش فیلم‌های مربوط به دوران انقلاب برای اعضای کودک و نوجوان، کارگاه شعارنویسی انقلابی، اجرای مسابقه‌های فرهنگی، هنری و ادبی با محوریت آشنایی بیشتر بچه‌ها با انقلاب و ارزش‌های انقلابی و... است.

کانون سیستان و بلوچستان، با فضاسازی مراکز، به استقبال دهه فجر می‌رود
980 برنامه در دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی، در کانون سیستان و بلوچستان، برگزار خوهد شد.
برگزاری جُنگ انقلاب در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون زاهدان، با دو اجرا در روز، تا پایان دهه‌ی فجر برای اعضا و دانش‌آموزان، افتتاح نمایشگاه و فروشگاه تولیدات اعضا و مربیان کانون، برگزاری نمایشگاه آثار تجسمی مربیان از دیگر برنامه‌هایی است که قرار است در روزهای دهه‌ی فجر در کانون سیستان و بلوچستان، برگزار شود.
از دیگر برنامه‌های دهه فجر این استان، اجرای نمایش عروسکی، نشست تخصصی نقد کتاب با حضور نویسندگان، همایش حجاب برتر و برگزاری جشن تکلیف، آشنایی اعضا با فرهنگ ایثار و شهادت و نقش دانش‌آموزان در پیروزی انقلاب و پس از آن، است.