تجدید میثاق اعضای کمیته کودک و نوجوان با آرمان‌های امام (ره)

اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) ضمن نثار گل با آرمان‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده مسوول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر در این آیین که صبح روز پنجم بهمن 94 برگزار شد، در سخنانی گفت: امروز در محضر بزرگ‌مرد تاریخ ایران و جهان هستیم، شخصیتی که انقلاب اسلامی ایران به عنوان واقعه‌ای عظیم در دنیا به رهبری و محوریت او شکل گرفت.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان - که به همراه معاونان، مشاوران، مدیران‌کل و جمعی از کارکنان و اعضای مراکز کانون استان‌های تهران و البرز در مرقد مطهر امام خمینی حضور یافته بود - در ادامه خطاب به نوجوانان یادآور شد: امروز شما نوجوانانی که در ایام انقلاب حضور نداشته‌اید اما از سجایای آن بهره‌مند هستید به محضر امام رسیده‌اید تا با او عهد و پیمان ببندید که از دست‌آوردهای انقلاب حفاظت کنید.
وی ادامه داد: پس در محضر امام می‌گوییم: ای امام! امروز ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان سربازان کوچکت اعلام می‌کنیم که راهت و خواسته‌هایت را ادامه می‌دهیم ـ ما با شما پیمان می‌بندیم تحت هدایت و رهبری حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای (مد ظله العالی) که جانشین به حق شما هستند، زندگی و آینده‌مان را مطابق با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا ترسیم ‌کنیم.
هم‌چنین در این مراسم بیانیه‌ی کودکان و نوجوانان توسط یکی از اعضای نوجوان کانون خوانده شد که در آن آمده است: بهمن‌ماه برای کودکان و نوجوانان ایران زمین همیشه سرشار از یادآوری، اوج و شکوه بذر خاطره‌ای است که سال‌ها پیش در زمستانی سرد اما با دست و دلی گرم در برابر آفتاب وجود شما جوانه زد و سر از خاک تیره بیرون آورد و با ذوق، همت و اقتدار، امروز در برابر چشمان ما درختی سی و هفت ساله شده است.
در ادامه این بیانیه آمده: سرفراز و غرورآمیز در سایه‌سار  این درخت می‌نشینیم، درس‌ می‌خوانیم، بالیده می‌شویم و راه و رسم باغبانی می‌آموزیم.
امروز ما با دوستان و مربیان‌مان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم قدم شده‌ایم برای دیدار و قولی که هرسال با تزیین کلاس‌هایمان، سرودهای ناب انقلابی‌مان و اندیشه‌های پر امید و بلندمان تکرارش می‌کنیم و تداوم اقتدار و عزت انقلاب اسلامی در پرتو ولایت‌مداری، هم‌دلی و هم‌زبانی دولت و ملت در کنار بزرگ‌ترهایمان برای این خواسته‌ی مهم تلاش می‌کنیم.
این ماییم فرزندان برومند انقلاب اسلامی ایران با امیدهای بلند و غرورانگیز که چون همیشه، مثل پدران و مادران‌مان با نهایت اندیشه‌ورزی، اخلاق و آگاهی از دین و سرزمین‌مان دفاع می‌کنیم، چرا که ما فرزندان انقلابیم، فرزندان آزادی و فرزندان جمهوری اسلامی ایران هستیم.
خوانش زیارت‌نامه امام و اجرای سرود توسط اعضای دختر مرکز فرهنگی‌هنری شماره 33 کانون استان تهران از دیگر برنامه‌های مراسم نثار گل و تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره) بود که در حرم مطهر ایشان برگزار شد.