هم‌افزایی سازمان‌ها برای برگزاری جشن‌های انقلاب

هم‌افزایی و بررسی ظرفیت‌های نهادهای فعال در حوزه کودک و نوجوان برای برگزاری جشن‌های انقلاب در نشست کمیته کودک ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مسوولیت این کمیته را در سراسر کشور، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برعهده دارد و سازمان‌ها و نهادهایی مانند گروه‌های کودک و نوجوان صدا و سیما، سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، برخی فرهنگ‌سراهای شهرداری در شهرهای مختلف، انتشارات مدرسه و ... در این کمیته عضویت دارند.
در همین حال علاوه بر برگزاری جلسات متعدد استانی در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور از سوی کمیته کودک و نوجوان، ستاد مرکزی این کمیته نیز در جلسه‌ای با حضور نماینده گروه کودک و نوجوان شبکه 2 سیما و سازمان بهزیستی، راه‌های افزایش همکاری‌های مشترک برای برپایی جشن‌های انقلاب را بررسی کرد.
مجتبی دانشور جانشین کمیته در این جلسه که صبح روز 23 دی 1394 برگزار شد بر، کنار هم قرار دادن برنامه‌های مشترک، نزدیک کردن فضا‌ها به یک‌دیگر و استفاده از ظرفیت‌های متقابل تاکید کرد.
وی با بیان این که برنامه اصلی کمیته به پیشنهاد ستاد دهه فجر، برای روز یک شنبه 18 بهمن (روز انقلاب اسلامی، معنویت‌گرایی، حاکمیت ارزش‌ها، فرهنگ و تمدن نوین اسلامی) طراحی می‌شود، یادآور شد در صورتی که فعالیت‌های مشترک پی‌ریزی شود، امکان پوشش گسترده رسانه‌ای آن نیز از طریق رسانه‌های جمعی به‌ویژه صدا و سیما فراهم خواهد شد.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون در عین‌حال هدف از اطلاع‌رسانی برنامه‌های دهه فجر را ترویج فعالیت‌ها نه تبلیغ سازمان‌ها عنوان کرد و گفت برخی از این فعالیت‌ها قابلیت تبدیل به برنامه‌های تلویزیونی را دارند.
برگزاری یک مسابقه عکس با موضوع انقلاب و برپایی هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در تاریخ 27 تا 30 بهمن از جمله برنامه‌هایی بود که به گفته‌ی دانشور به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی تدارک دیده شده است.
در این جلسه آذرمیدخت آذرهوش مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه 2 سیما از تهیه و پخش ویژه‌برنامه‌هایی برای این ایام خبر داد و برای پوشش برخی خبرهای مهم کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر در لابه‌لای برنامه‌های دهه فجر شبکه نیز اعلام آمادگی کرد.
نسرین فرامرزی‌ها کارشناس دفتر کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور نیز در این نشست گفت: مهد کودک‌های تحت پوشش این سازمان برنامه‌های ویژه‌ای را برای دهه فجر تدارک دیده‌اند که بخشی از آن در روز 12 بهمن و هم‌زمان با سال‌روز ورود حضرت امام(ره) به میهن اجرا می‌شود.
اجرای سرود و مسابقه عکس از جمله این برنامه‌ها بود که وی به آن اشاره کرد.