گشایش 26 مرکز فرهنگی‌هنری کانون در دهه فجر امسال

مسوول کمیته‌ی کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر از گشایش 26 مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و مجتمع‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرهای مختلف هم‌زمان با جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون در نشست رسانه‌ای که صبح روز 6 بهمن با حضور خبرنگاران برگزار شد با اعلام این خبر گفت: پیروزی انقلاب اسلامی رویدادی ماندگار است که تمام دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است.
وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که انتقال‌دهنده دست‌آوردها و ارزش‌های انقلاب به کودکان و نوجوانان است همواره تلاش می‌کند با بهره‌گیری از مربیان توان‌مند خود در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی با زبان کودکانه و غیرمستقیم فرهنگ انقلاب را ترویج دهد.
حاجیان‌زاده در ادامه به تشریح برنامه‌های پیش‌بینی‌شده این کمیته در روز شمار انقلاب پرداخت و گفت: فعالیت‌ها و برنامه‌های این کمیته از روز 5 بهمن با تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام خمینی‌(ره) آغاز شد.
وی هم‌چنین یادآور شد: پنجاهمین سال‌گرد تاسیس کانون و تقارن آن با سی و هفتمین بهار انقلاب، بهانه مناسبی است تا بخشی از دست‌آوردهای این نهاد باسابقه در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مردم و جامعه مخاطبان کانون معرفی شود.
مدیرعامل کانون اضافه کرد: برای تجدید خاطره مخاطبان و نسل‌های مختلف از کتاب‌های قدیمی این مجموعه، در پنجاهمین سال تاسیس کانون 54 عنوان از کتاب‌های این مجموعه با ویرایش و تصویرگری تازه به چاپ رسیده است که در این ایام از آن‌ها رونمایی می‌شود.
وی هم‌چنین با اشاره به این که هفته دوستی کودکان ایران و بلغارستان پیشتر برگزار شده است، برپایی نشست‌هایی با حضور نویسندگان و تصویرگران کتاب‌‌های قدیمی کانون، برگزاری هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، حضور کانون در بازار بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان کشور فرانسه و برگزاری مسابقه عکس در پورتال کودک 24 به نشانی    www.koodak24.ir را از برنامه‌های پیش‌بینی ‌شده در این روزها عنوان کرد.
مسوول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر انقلاب‌اسلامی نمایش فیلم‌های پویانمایی در سینما کانون و نمایش در مرکز تئاتر کانون به صورت رایگان را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: کانون در این ایام همکاری‌هایی نیز  برای تولید و بخش ویژه‌برنامه‌هایی با برخی شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی دارد.
حاجیان‌زاده هم‌چنین گرامی‌داشت لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی(ره) در مرقد مطهر و برگزاری برنامه حاملان قرآن توسط اعضای مراکز کانون استان تهران، حضور مربیان قصه‌گوی کانون در مدارس تهران، شرکت گسترده کودکان در راه‌پیمایی روز 22 بهمن همراه با برپایی غرفه‌های فعالیت‌های فرهنگی‌هنری با موضوع انقلاب در مسیر راه‌پیمایی، برپایی نمایشگاه‌های مختلف کتاب و تصویرگری، برنامه رصد سیارگان و برپایی کارگاه‌های علمی و هنری و مسابقات مختلف با موضوع انقلاب در مراکز ثابت، سیار و پستی کانون سراسر کشور را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده این کمیته عنوان کرد.
وی هم‌چنین در مورد برنامه‌های دیگر سازمان‌های عضو کمیته ‌کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر نیز گفت: سازمان بهزیستی در مهدهای کودک ضمن آذین‌بندی مراکز خود، برنامه‌هایی را شامل: اجرای واحد کار دهه فجر به صورت بیان خاطرات، قصه‌گویی، تهیه کاردستی برای آشنایی کودکان با انقلاب، نواختن گلبانگ‌ انقلاب، برگزاری نشست‌هایی با موضوع انقلاب، زیارت امکان متبرکه در قالب اردوهایی برای کودکان، تهیه لوازم‌التحریر برای کودکان مناطق محروم و برگزاری جشنواره غذاهای سنتی در مهدهای کودکان در دستور کار خود قرار داده است.
هم‌چنین نواختن گلبانگ ‌انقلاب، آذین‌بندی مراکز نگهداری کودکان، دعوت از روحانیون برای سخنرانی در کانون‌ها و مراکز شبانه‌روزی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع مردم سالاری دینی، مسابقه‌های ادبی و بازدید کودکان مراکز تحت‌ پوشش از مراکز علمی و نظامی از برنامه‌های معاونت فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) است.
وی در مورد برنامه‌های گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما یادآور شد: پلاتوهای نمایشی با عنوان «بچه‌های بهشت»، کلیپ سرودهای انقلابی و جُنگ‌هایی با موضوع انقلاب از این شبکه پخش می‌شود
وی اضافه کرد: در گروه کودک و نوجوان رادیو ایران نیز به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامی‌داشت ایام دهه مبارک فجر به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با رویدادهای دوران انقلاب، برنامه‌های ویژه‌ای تهیه شده است که به صورت روزانه از رادیو پخش خواهد شد.