نخستین کتاب‌خانه سیار شهری کانون همدان، افتتاح شد

نخستین کتاب‌خانه سیار شهری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان، هم‌زمان با دهه فجر، افتتاح شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نخستین کتاب‌خانه سیار شهری همدان است که همزمان با سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با هدف خدمت‌رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان حاشیه این شهر به بهره‌برداری رسید.
مدیرکل کانون همدان، در آیین افتتاح این مرکز، گفت: این مرکز بیشتر در مناطق دیزج، خضر و حصار امام‌(ره) با یک دستگاه مینی‌بوس با تجهیزات و 6 هزار جلد کتاب به ارایه خدمات برای کودکان و نوجوانان 6 تا 16 سال خواهد پرداخت.
سیدمحمدرضا جوادی افزود: این مرکز در مناطق حاشیه‌نشین شهر همدان 20 مدرسه را زیر پوشش قرار می‎دهد.
مدیرکل کانون همدان، با بیان این‌که این مرکز هشتمین مرکز سیار استان همدان است، گفت: با توجه به تعدد مناطق حاشیه‎ای در همدان، خلأ وجود این مرکز در بین محله‌های استان حس می‎شد.
محمدابراهیم الهی‌تبار معاون سیاسی، امنیتی استانداری همدان در این مراسم خاطر نشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رشد فکری کودکان و نوجوانان تاثیر به‌سزایی دارد.
معاون استاندار همدان، گفت: کانون با سابقه‌ی چندین ساله، آثار مثبتی در فرهنگ و هنر داشته و دارای فعالیت‌های ارزشمند در راستای روشن کردن افکار کودکان و گرایش آن‌ها به کتاب و کتاب‌خوانی است.
حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن فاضلیان رییس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی همدان نیز با اشاره به این که انتقال آرمان‌های انقلاب به کودکان و نوجوانان اهمیت دارد، افزود: به منظور بزرگ‌داشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 22 کمیته برای برنامه‌های دهه فجر تشکیل شده است.
وی با بیان این‌که کمیته کودک و نوجوان با یک هزار و 150 برنامه زیر نظر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، گفت: 12هزار برنامه در روزهای دهه مبارک فجر در استان همدان برگزار می‌شود.
رییس ستاد دهه فجر استان همدان، اظهار امیدواری کرد با راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار شهری، کمیته کودک و نوجوان در روزهای دهه فجر در انتقال مفاهیم و آرمان‌های انقلاب به قشر بیشتری از مخاطبان خود، خدمات رسانی کند.
اجرای برنامه سفال‌گری، نقاشی، خوش‌نویسی، معرفی وقایع و کتاب، کاردستی و قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان از فعالیت‌های جنبی مراسم گشایش کتاب‌خانه سیار شهری برای کودکان و نوجوان بود.
در حال حاضر در استان همدان 39 مرکز کانون پرورش فکری ثابت، سیار و پستی در حال ارایه خدمت به جامعه هدف هستند.