برگزاری فستیوال فیلم کودک در کانون خراسان‌جنوبی

فیلم‌های تولیدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌زمان با آغاز دهه فجر در قالب «فستیوال فیلم کودک» در مراکز فرهنگی‌هنری ثابت و سیار کانون خراسان‌جنوبی اکران می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیر‌کل کانون خراسان‌جنوبی با اعلام این خبر گفت: هم‌زمان با آغاز فجر پیروزی، کانون خراسان‌جنوبی از کودکان دعوت کرده است تا با حضور در جشن‌های سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به تماشای فیلم‌هایی از مجموعه فیلم‌های «هشتاد روز، هشتاد فیلم» تولیدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بنشینند.
طاهره حمیدی افزود: «فستیوال فیلم کودک» در مراکز فرهنگی‌هنری شماره 1 و 2 بیرجند، درمیان، قاین، فردوس، بشرویه و کتاب‌خانه سیار شهری بیرجند برگزار خواهد شد.
حمیدی خاطر نشان کرد: این یک برنامه هدف‌مند است که علاوه بر ایجاد شادابی و نشاط برای کودکان اهدافی هم‌چون بالبردن قدرت نقد فیلم و تأکید بر توجه دقیق به محتوای فیلم را دنبال می‌کند و در پایان پخش فیلم، مربیان با طرح سوال‌هایی نظرهای تماشاگران را جمع‌آوری و پس از بررسی، تحلیل کلی فیلم را از زبان کودکان هر شهرستان اعلام خواهند کرد.
مسؤول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر خراسان‌جنوبی برگزاری «فستیوال بازی‌های رایانه‌ای» را از دیگر برنامه‌های ویژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برشمرد و گفت: این برنامه در مراکز فرهنگی‌هنری «نهبندان، سرایان و شماره 3 بیرجند» با هدف معرفی بازی‌های مناسب برای کودکان و نوجوانان اجرا خواهد شد.
کمیته کودک و نوجوان ستاد گرامی‌داشت دهه فجر استان خراسان‌جنوبی 180 برنامه فرهنگی، هنری و ادبی را در روزهای دهه فجر پیش‌بینی کرده است که با حضور پرشور و نشاط کودکان و نوجوانان به مرحله اجرا در خواهد آمد.