مراکز کانون ویژه‌برنامه‌های متنوعی را در روزهای دهه فجر برگزار می‌کنند

هم‌زمان با فرارسیدن سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مراکز فرهنگی هنری کانون، وی‍ژه‌برنامه‌های متنوعی را برای کودکان و نوجوانان تدارک دیده‌اند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مراکز فرهنگی هنری سراسر کشور همزمان با روزهای مبارک دهه فجر، با برپایی کارگاه و نمایشگاه‌های مختلف مانند نقاشی دیواری، کلاژ(تکه چسبانی)، کاردستی، سفال‌گری، اوریگامی و... با موضوع «انقلاب»، میزبان کودکان و نوجوانان هستند.

 مرکز تخصصی سفال در بندرعباس گشایش می‌یابد
هم‌زمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، «مرکز تخصصی سفال» در مرکز شماره 4 بندرعباس در روز 13 بهمن افتتاح می‌شود.
بر اساس این گزارش، مراحل مقدماتی برای افتتاح این مرکز بررسی شده است و اقدام‌های لازم برای خرید 8 دستگاه چرخ سفال، تجهیز اتاق پخت، خریداری یک دستگاه کوره پخت بدنه و یک دستگاه کوره بدنه‌ی لعاب‌های تخصصی، انجام شده است.
هم‌چنین آموزش اولیه مربیان با عنوان «کارگاه آموزشی چرخ و دست» و فضاسازی و بازسازی ساختمان مرکز، نیز تاکنون صورت گرفته است.

 نمایش شاد و آهنگین «قوز شادی» در کرج
اجرای نمایش شاد و آهنگین «قوز شادی»، به مناسبت گرامی داشت ایام‌ دهه‌ی فجر، در مرکز مجتمع کرج برگزار می‌شود.
این تئاتر تا پایان بهمن همه روزه در سالن همایش‌های مجتمع کانون البرز اجرا می‌شود و مدارس و مهد کودک‌ها می‌توانند با شماره تلفن 32820909 داخلی 105 تماس گرفته و برای بازدید از نمایش جا ذخیره کنند.
هم‌چنین هم‌زمان با این ایام، کودکان و نوجوانان 7 تا 17 ساله‌ی استان البرز می‌توانند موضوع‌های مناسب از بین فضاسازی‌های شهری، آذین‌بندی‌ها، مراسم‌های ویژه‌ی دهه فجر و... را انتخاب و عکس آن را به اضافه‌ی نام و نام خانوادگی، سن و شماره تماس از طریق تلگرام به شماره‌ی 09304102704 ارسال کنند.

 برگزاری جشنواره لبخند ماندگار در کانون گلستان
همزمان با روزهای دهه مبارک فجر، جشنواره لبخند ماندگار شامل نشریه دیواری و ثبت خاطرات انقلاب توسط کودکان از زبان بزرگ‌ترها، جشنواره اقوام و آداب و رسوم گلستان با موضوع خیمه شب‌بازی، پرده‌خوانی انقلاب، کارگاه صنایع دستی، بازی‌های بومی و محلی و... در کانون گلستان برگزار خواهد شد.
همچنین به منظور خدمات‌رسانی به کودکان مناطق روستایی و عشایری، پایگاه کانون با مشارکت بخشداری و آموزش و پرورش در منطقه اینچه برون افتتاح شده و کلنگ احداث مرکز فرهنگی هنری گالیکش نیز به زمین زده خواهد شد.
کمیته کودک و نوجوان متشکل از کمیته امداد حضرت امام(ره)، بهزیستی، صداو سیما، حوزه هنری، بیش از 100 برنامه فرهنگی و هنری و دینی در مراکز کانون، مهدهای کودک و روستاها و شهرهای استان گلستان اجرا خواهند کرد.

 اجرای ویژه‌برنامه‌ی هنری «تا سیمرغ» در کانون قم
برگزاری ویژه‌برنامه‌ی هنری «تا سیمرغ»، نشست ادبی دو پنجره، اردوی فرهنگی «سایه‌روشن»، برپایی نمایشگاه آثار و ویژه‌‌برنامه‌ها‌ی مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز 12گانه کانون قم از جمله برنامه‌هایی است که کانون استان قم برای گرامی‌داشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تدارک دیده است.
در ادامه‌ی روند معرفی متون کهن به کودکان و نوجوانان که طی سه سال گذشته با عنوان «لوح کهن» در کانون قم، برگزار شده است، آفرینش‌های هنری کانون استان قم در نظر دارد روز 15 بهمن ویژه‌برنامه‌ی هنری «تا سیمرغ» را با حضور اعضا و مربیان هنری مراکز برگزار کند.
هم‌چنین داوود امیریان؛ نویسنده‌ی کودک و نوجوان قرار است روز پنج‌شنبه 8 بهمن با رمان «گردان قاطرچی‌ها» به مرکز شماره‌ی 8 استان قم بیاید و دومین نشست ادبی دو پنجره را با حضور اعضای ادبی مراکز استان برگزار کند.

معرفی دست‌آوردهای انقلاب در مراکز کانون فارس
مراکز فرهنگی هنری کانون فارس با برنامه‌های متنوع، دهه‌ی فجر پر نشاطی را رقم خواهند زد.
در این زمینه مراکز فرهنگی هنری وراوی، مرودشت، فیروزآباد، خنج، قیر و کارزین، فراشبند، مهر و زرقان فعالیت‌هایی همچون، معرفی کانون، معرفی وقایع، معرفی شخصیت امام راحل، قصه‌گویی، نمایش فیلم، پخش نماهنگ انقلاب، اجرای مسابقه، ایستگاه ادبی، برپایی نمایشگاه‌های مختلف و... را اجرا خواهند کرد. 

اعضا مرکز شماره سه بندرعباس به استقبال دهه فجر رفتند
هم‌زمان با سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نمایشگاه و فروشگاه آثار اعضا و مربیان مراکز کانون سراسر استان در مرکز شماره سه بندرعباس برگزار می‌شود.
رنگ‌آمیزی کارگاه ادبی و نقاشی، نظافت کارگاه‌های ادبی و سالن مرکز، تغییر فضاسازی و تزیین بخش‌های مختلف کتاب‌خانه، کارگاه‌ها و ورودی مرکز متناسب با ایام‌الله دهه فجر، از جمله اقدام‌های این مرکز فرهنگی هنری است.
همچنین دیوار انقلاب توسط مربیان این مرکز با هدف آشنایی بیشتر اعضا با انقلاب اسلامی ساخته شده است.

کانون خوزستان و بهزیستی جشن دهه فجر برگزار می‌کنند
بهزیستی و کانون پرورش فکری خوزستان در 14 بهمن، جشن مشترک مهدهای کودک و مراکز کانون را در اهواز برگزار خواهند کرد.
بر این اساس، مربیان کانون با اجرای مسابقه جورچین با تصاویر مناسب انقلاب، نمایش خلاق، بازی‌های محلی، پرواز بادبادک‌های آزادی، مسابقه عکس با موضوع آزادی، قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی وقایع و ایام، سرود انقلاب، شعارنویسی بر روی پارچه، همایش شعر انقلاب و تئاتر کاغذی کودکان و نوجوانان را با حوادث و وقایع انقلاب اسلامی ایران آشنا خواهند کرد.
برپایی کارگاه‌های نقاشی، سفال، کارت‌پستال‌ سازی، روزنامه دیواری و... از جمله برنامه‌های این ایام خواهد بود.

گشایش پنج مرکز  در کانون کردستان
چهار مرکز فرهنگی‌ هنری ثابت، یک کتاب‌خانه سیار روستایی در شهرستان‌های بانه، مریوان، موچش و صاحب، هم‌زمان با جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی گشایش خواهد یافت.
برپایی نمایشگاهی از عروسک‌های تهیه شده با دور ریختنی‌ها، کارگاه انیمیشن و ساخت انیمیشن‌های کوتاه مرتبط با موضوع انقلاب، تلاوت سوره فجر به صورت گروهی همراه با اعضا، قصه‌گویی و قصه‌خوانی از قصه‌های انقلاب به صورت روزانه، کارگاه ادبی طنز با موضوع فرار شاه، نمایش انیمیشن‌های سیاه پرنده و... از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اجرا در این ایام است.
از دیگر برنامه‌هایی که قرار است در این ایام اجرا شود شامل برپایی ایستگاه معرفی کتاب‌های مربوط به انقلاب مثل روزهای خوب خدا و...، جنگ شادی، برگزاری طرح ادبی با عنوان «لاله‌های پر پر» ،«خوش‌آمدگویی به امام»، مسابقه شعارنویسی با موضوع «انقلاب و پیروزی» ایستگاه نقاشی با موضوع «روزهای خوب پیروزی» است.