کمیته برنامه‌ریزی هفته ملی کودک در قاین تشکیل شد

با آغاز هفته ملی کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان قاین به همراه دیگر سازمان‌ها برنامه های گستردهای را در کلیه مراکز و اماکن به اجرا در میآورند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به این مناسبت کمیته برنامه‌ریزی هفته ملی کودک با حضور معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری و دیگر اعضا تشکیل جلسه داد.
علیاکبر اسدالهی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری در این جلسه با اشاره به این‌که در دین مبین اسلام توجه به جایگاه کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است خاطر نشان کرد: توجه به نیازهای عاطفی کودکان باعث می‌شود کودک ما آینده درخشانی را پیشرو داشته باشد.
اسدالهی در ادامه این جلسه گفت: ضمن درخواست همکاری تمام سازمان‌های هم‌سوی فرهنگی با کانون گفت: برنامه‌هایی از قبیل به صدا درآوردن زنگ کودک در تمامی مهدهای شهرستان، اجرای بازی‌های محلی و سنتی، قرائت بیانیه، پرواز بادبادک‌ها در منطقه گردشگری ابوذر و اهدای کتاب به کودکان، با همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان از جمله برنامه‌های هفته ملی کودک در شهرستان قاینات است.
در ادامه زهرا سیفی مربی مسوول مرکز فرهنگیهنری گفت: امسال هفته ملی کودک در شهرستان قاینات هم‌زمان با سراسر کشور طی روزهای 15 الی 21 مهرماه 92 با شعار " زنده باد کودکی، زنده باد زندگی"‌ برگزار می‌شود.
راهپیمایی روز جهانی کودک، برگزاری جشن کودک و بازی، جشن پرواز بادبادک‌ها،‌ برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع پیشگیری از حوادث کودکان‌، تغذیه کودکان، بهداشت دهان و دندان، بازدید رایگان کودکان از موزه‌های مردمی و مشاهیر، اجرای مانور زلزله از جمله برنامه‌هایی بود که مربی مسوول مرکز فرهنگیهنری قاین به آن اشاره کرد. 
 هفته ملی کودک با شعار "زنده باد کودکی ، زنده باد زندگی" به ترتیب روزهای 15 تا 21 مهر با عنوان‌های «کودک، خانواده، مدرسه»، «کودک و بازی»، «کودک، سلامت، ایمنی»، «میراث فرهنگی، کودک، طبیعت»، «کودک و رسانه»، «کودک، کتاب و فضای مجازی» و «کودک و نیایش» نام‌گذاری شده است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان دبیر کمیته هفته ملی کودک تعیین شده است.