ماموریت ما روایت قصه زیبای زندگی است

ما به دنیا آمدیم که قصه زندگی را همراه با زیبایی‌های آن و تحسین خالق برای انسان‌ها روایت کنیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آنا صوفیا قصه‌گوی پرتغالی شرکت کننده درشانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: همه ادیان جهان و علوم بر پایه قصه و قصه‌گویی بنا شده‌اند، و ما به عنوان یک انسان، روایت‌ کننده قصه زندگی هستیم،آمده‌ایم تا زیبایی‌های دنیا را ببینیم و آن‌چه را دیده‌ایم برای دیگران در قالب قصه بیان کنیم.  
این قصه‌گو اضافه کرد: قصه، بنیان و اساس زندگی را به تصویر می‌کشد و پاسخی برای مجهولات ذهن بشر است تا قدرتمندانه او را با دنیای  بیرون به صلح برساند.
آنا صوفیا که برای اولین بار به ایران سفر کرده است، برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را در تبریز خارق‌العاده توصیف کرد وگفت: ما نیز در کشور پرتغال جشنواره قصه‌گویی با حضور قصه‌گویان بین‌المللی برگزار می‌کنیم، اما کیفیت برنامه‌های این جشنواره در سطح بسیار بالایی قرار دارد و من وقتی به کشور پرتغال بازگشتم تمام این زیبایی‌ها را برای مردم آن‌جا تعریف خواهم کرد.
این قصه‌گوی پرتغالی از مسوولان برگزارکننده جشنواره قصه‌گویی ایران خواست تا در استمرار برگزاری چنین جشنواره‌هایی ثابت قدم باشند.
این محقق و قصه‌گوی پرتغالی که تجربه حضور در چند جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را دارد، با قصه‌ی «سالمندان» در شانزدهمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی ایران حضور یافته است.
به گفته وی  قصه‌گو باید در بیان قصه صادق باشد و با داستان ارتباط قلبی برقرار کند، چراکه برخی از داستان‌ها پیام‌های اخلاقی خوبی دارند، در حالی که قصه‌گو مممکن است توانایی ارتباط با مخاطب را نداشته باشد.
آنا صوفیا در زمینه استقبال نهادهای فرهنگی از هنر قصه‌گویی در کشورش توضیح داد: ما در کشور پرتغال قصه‌گویان حرفه‌ای زیادی داریم و بسیاری از این قصه‌گویان در مدارس و کتاب‌خانه‌ها برای کودکان و نوجوانان قصه می‌گویند.
وی در پایان گفت: درکشور ما قصه‌گویی جایگاه والایی در بین خانواده‌ها دارد و کودکان و نوجوانان نیز – با در نظر گرفتن میزان علاقه‌ی خانواده‌ها - برای شنیدن قصه‌ها اشتیاق دارند.  
شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان آذربایجان شرقی و شهر تاریخی تبریز با حضور بیش از 40 قصه‌گوی ایرانی و 11 قصه‌گوی خارجی از 29 بهمن آغاز به کار کرده است و تا یکم اسفند 91 به کار خود ادامه خواهد داد.