قصه‌گویی دارویی است شفابخش برای خانواده‌ها

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از قصه‌گویی به عنوان دارویی شفابخش برای خانواده‌ها یاد کرد و گفت تسلط پدر و مادرها به این هنر باعث می‌شود که فرزندان‌ با اخلاقی به جامعه تحویل دهند.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمد باقر آدوسی در ویژه‌برنامه‌ای که با حضور میهمانان خارجی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در منطقه‌ی آزاد ارس برگزار شدضمن تجلیل از نقش تاثیرگذار تبریز در تاریخ کشورمان به تشریح اهمیت قصه و قصه‌گویی پرداخت و افزود: یک سوم از قرآن کریم به زبان قصه بیان شده است و همین امر نشان از آن دارد که قصه می‌تواند به عنوان یک واسطه تربیتی مهم مورد استفاده مربیان و اولیای تربیتی قرار گیرد.
رییس شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که برای پربار‌کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان سازمان‌ها و نهادهایی مانند کانون دارد.
وی در تشریح دلایل اهمیت قصه و برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: کانون بیش از 2‌هزار مربی قصه‌گو دارد  که در 9 ماهه‌ی گذشته بیش از 70 هزار دفعه قصه‌گویی کرده‌‌اند و یک میلیون و دویست هزار کودک و نوجوان نیز مخاطب این قصه‌ها بوده‌اند.
آدوسی تاکید کرد برای تربیت انسان‌هایی که بتوانند در آینده‌ی جامعه نقش ایفا کنند باید قوه تخیل آنان را تقویت کرد و قصه، این کار مهم را انجام می‌دهد.
معاون فرهنگی کانون با بیان این که مبنا و اساس تمامی فعالیت‌های کانون کتاب است گفت قصه‌گویی نیز در همین مسیراز جمله مهم‌ترین برنامه‌های مراکز فرهنگی‌هنری و بن‌مایه‌ی اصلی این فعالیت‌ها محسوب می‌شود.
وی همچنین از مسوولان منطقه آزاد ارس به واسطه‌ی همکاری در برگزاری جشنواره قصه‌گویی تشکر کرد.
دکتر نجف‌زاده معاون فرهنگی منطقه آزاد ارس نیز در این برنامه به تاثیر مثبت حضور قصه‌گویان جشنواره در منطقه آزاد  ارس پرداخت و گفت:این حضور موجب ترغیب کودکان و خانواده‌ها به امر قصه‌گویی می‌شود.
وی تاکید کرد قصه از ارزش بالایی در انتقال آموزه‌های دینی و اخلاقی به کودکان و نوجوانان دارد و در عصر حاضر می‌تواند به افزایش تعامل خانواده‌ها با کودکان خود کمک کند.
نجف زاده همچنین اظهار امیدواری کرد مرکز فرهنگی هنری کانون در این منطقه به زودی فعالیت خود را آغاز کند.
در این مراسم که حجت‌الاسلام الیاس ابراهیمی مدیر کانون استان آذربایجان شرقی و مدیر اجرایی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی نیز حضور داشت برنامه‌های متنوعی برگزار شد و راجر واقان جنکینز قصه‌گوی سنگاپوری برای شرکت کنندگان در مراسم قصه گویی کرد.
اهدای 1200 جلد کتاب به دانش آموزان منطقه آزاد ارس از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
قصه گویان خارجی شرکت کننده در شانزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی در مدت اقامت خود در منطقه آزاد ارس همچنین از نقاط دیدنی این منطقه ازجمله کلیسای تاریخی سنت استپانوس بازدید کردند.
این برنامه در ادامه‌ی مشارکت منطقه آزاد ارس با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی برگزار شد.
حضور قصه گویان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی در مدارس منطقه آزاد از برنامه‌هایی است در طول برگزاری جشنواره اجرا خواهد شد.
این جشنواره صبح روز 29 بهمن در تبریز افتتاح می‌شود و تا 1 اسفند ادامه می‌یابد.