انتشار کتاب ویژه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

کتاب ویژه شانزدهمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی دربرگیرنده مطالب متنوع و معرفی قصه گویان ایرانی و خارجی هم‌زمان با برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی در تبریز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این کتاب که مدیر مسوولی آن را محمود مروج و سردبیری آن را غلامرضا ابراهیم‌زاده بر عهده داشته‌اند با فرمایش رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری در باب قصه‌گویی و مروری بر شیوه‌نامه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌‌گویی، آغاز شده است،
پیام آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امام جمعه تبریز، پیام کانون سید صادق رضایی مدیرعامل کانون و  احمد علیرضا بیگی استاندار آذربایجان شرقی، محمد باقر آدوسی معاون فرهنگی کانون و رییس جشنواره،ئمحمود مروج دبیر جشنواره و مدیر هماهنگی امور استان‌های کانون و حجت‌الاسلام الیاس ابراهیمی مدیر اجرایی جشنواره و مدیر کانون استان آذربایجان شرقی از جمله مطالب صفحه‌های آغازین این کتاب است.
بخش بعدی کتاب به معرفی اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری جشنواره شانزدهم و شورای برگزاری جشنواره در تبریز و تهران اختصاص دارد.
عمده مطالب کتاب را نیز معرفی قصه‌گویان ایرانی و خارجی حاضر در جشنواره به خود اختصاص داده است این معرفی‌ها به دو زبان فارسی و انگلیسی ارایه شده است تا قصه گویان خارجی هم بتوانند از مطالب کتاب بهره ببرند.
50 قصه‌گوی ایرانی و خارجی در بخش معرفی قصه گویان با درج عنوان قصه‌ها، گروه سنی، کشور و استان مربوطه، منبع و خلاصه قصه همراه با عکس معرفی شده‌اند.
همچنین داوران بخش‌های مختلف جشنواره شامل منطقه‌ای، بخش خارجی، بخش متون بازنویسی و بازآفرینی، بخش صوتی و بخش کشوری و بین‌المللی به اجمال با اشاره به سوابق و سمت‌هایشان جهت آشنایی بیشتر مخاطبان با شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شده‌اند.
بخش دیگر کتاب مربوط به بیانیه‌هاست، در این بخش دیدگاه‌های هیات داوران در جشنواره‌های چهارگانه منطقه‌ای، بیانیه داوران بخش خارجی، بیانیه داوران بخش متون بازنویسی و بازآفرینی و بیانیه داوران بخش صوتی در قالب این بیانیه‌ها به اطلاع مخاطبان رسیده است.
در بخش پایانی این کتاب با عنوان «چشم و چراغ» دو زندگی‌نامه علامه سید محمد حسین طباطبایی و استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری در کنار مطالبی با عنوان روش قصه‌پردازی در قرآن از دید علامه طباطبایی و داستان‌هایی از جنس نور تقدیم به استاد مطهری درج شده است.
کتاب جشنواره قصه‌گویی در قطع خشتی با صفحات گلاسه و در 300 نسخه چاپ شده است.
شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که در تبریز در حال برگزاری است، روز 1 اسفند با معرفی برگزیدگان خود پایان می‌یابد.