جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به شهرهای آذربایجان شرقی رسید

تعدادی از قصه‌گویان شرکت‌کننده در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی دانش‌آموزان شهرهای مختلف استان آذربایجان شرقی را میهمانان قصه‌های خود می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هم زمان با برگزاری شانزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی به میزبانی تبریز شش نفر از قصه‌گویان نیز قصه‌های‌شان را روز دوشنبه 30 بهمن در جمع دانش‌آموزان شهرستان‌های شبستر و مرند بیان می‌کنند.
راجر واقان جنکینز از سنگاپور شرکت کننده در بخش بین‌الملل، سوسن حیاتی از بوشهر و عسگر جعفری پاشالو از اردبیل قصه‌گویانی هستند که راوی قصه‌های‌شان در شهرستان شبستر هستند.
قصه‌گوی یزدی و بوشهری به همراه آنه اپلیین استوارت از استرالیا نیز با قصه‌های‌شان گرما‌بخش محفل دانش آموزان شهرستان مرند می‌شوند.
در همین حال کودکان و نوجوانان در شهرهای بستان‌آباد و آذرشهر نیز روز 1 اسفند پای نقل قصه‌گویان ایرانی و خاجی می‌نشینند.
بر این اساس آلومبه هلن نامایی از کنیا، هیوا ملکی از کردستان و پریسا مهندس سامانی از چهارمحال و بختیاری قصه‌های خود را با عنوان «افسانه فومو لیونگو از پیت»، «بردشمن بتاز » و «گربه‌ها و خروس‌ها» در بستان‌آباد روایت می‌کنند.
در آذرشهر نیز قصه‌های «حلقه جادویی»، «پرچم‌دار» و «بازرگان و دوست دانا» توسط الکساندر کایما ناکف از روسیه، آسیه رحمتی از خوزستان و آرزو حقیقی از فارس بازگو خواهد شد.
سه قصه‌گوی دیگر نیز روز 29 اسفند و در نخستین روز برگزاری جشنواره به مراکز کانون رفتند و برای اعضای این مراکز قصه‌گویی کردند.
رقابت‌های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور 50 قصه‌گوی ایرانی و خارجی روز 1 اسفند با معرفی برگزیدگان خود در تبریز پایان می‌یابد.