مهم‌ترین دست‌آورد جشنواره پویانمایی شور و نشاط است

اکبر عالمی گفت: «یکی از مهم‌ترین دست‌آوردهایی که جشنواره پویانمایی تهران برای جامعه فیلم‌سازان انیمیشن به ارمغان می‌آورد شور و نشاط است.»

اکبر عالمی منتقد سینما در گفت‌وگو با اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون با بیان این مطلب افزود: وقتی که هنرمند با شور و نشاط باشد، هنر در جامعه پراکنده می‌شود و انگار که عقل و خرد در جامعه پراکنده شده است و ما موقعی که جامعه عاقلی داشته باشیم، آن را نسبت به ناهنجاری‌هایی که ممکن است برای جوانان ما پیش بیاید، ضد ضربه می‌کنیم.»
وی همچنین خاطرنشان کرد: «این جشنواره 9 دوره را پشت سر گذاشته و کانون که مدیریت این جشنواره را به عهده داشته‌، همیشه کار بزرگ و خوبی را انجام داده‌ است. آن‌ها با امکانات کم و کوچک بیشترین بهره‌برداری را از این جشنواره داشته‌اند و با تمام کمبود امکانات و محدودیت‌هایی که وجود داشته است همیشه سرآمد همه جشنواره‌ها بوده‌اند.»
وی ادامه داد: «ما برای به وجد آوردن استعدادها و جامعه به کمک رادیو و تلویزیون و رسانه‌های جمعی و مطبوعات احتیاج داریم. ما باید سعی کنیم وقتی که در صدا و سیما اثری را به نمایش می‌گذاریم، این اثر بسیار کار خوبی باشد چون اگر ما آثاری را که فایده‌ای برای کودک و نوجوان‌مان ندارد، نمایش دهیم به همان اندازه کودکان‌مان کج سلیقه خواهند شد.»
این منتقد سینما اظهار کرد: «ما باید برای دیدن انیمیشن فضاسازی کنیم و کسانی را تربیت کنیم که تماشاگر خوبی برای انیمیشن باشند. شما اگر بهترین محصول را هم تولید کنید، اما بستری برای ارایه آن نداشته باشید، بی‌تردید شکست خواهید خورد. یکی از کارهای ما تربیت و آموزش تماشاگر است. تماشاگران به رشد و ارتقای این هنر در سطح جامعه بسیار زیاد کمک می‌کنند.»
وی ادامه داد: «باید بگویم ما کارهای زیادی در این زمینه انجام داده‌ایم اما این در مقابل خیل علاقه به انیمیشن خیلی کم است. وقتی حرکت هنری در کشور ادامه پیدا کند، ما از لحاظ فرهنگی به سطح بالایی در جامعه خواهیم رسید و این از انحراف فکری جوانان ایرانی پیش‌گیری می‌کند.»
گفتنی است؛‌‌ نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 17 اسفند کار خود را آغاز کرده است و روز 21 اسفند به کار خود پایان می‌دهد.