دومین جشنواره‌ی استانی«ضامن آهو» درکانون لرستان

مرحله استانی جشنواره رضوی با عنوان «ضامن آهو» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان هم‌زمان با سال‌روز ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت برگزار شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدجواد محمدی سرپرست اداره‌کل کانون استان لرستان در آیین آغازین این جشنواره گفت: در این جشنواره که دومین دوره آن با عنوان ضامن آهو برگزار می‌شود، شرکت‌کنندگان در دو بخش رضوی و ضامن آهو آثاری را خلق کرده‌اند.
وی ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌های کانون در زمینه فعالیت‌های صورت گرفته و آثار خلق شده افزود: پس از پایان مهلت اعلام شده در فراخوان این جشنواره، 465 اثر در موضوع‌های مختلف از مراکز سراسر استان به دبیرخانه استانی جشنواره ارسال شد که پس از داوری اولیه 57 اثر برای مرحله نهایی انتخاب شد.
در این مراسم هم‌چنین حجت‌الاسلام عابدین درویش‌پور دبیرستاد اقامه نماز استان لرستان نیز در ادامه به مناسبت روز دختر به بیان روایت‌هایی از امام رضا (ع) در ارزش‌های دختران پرداخت و گفت: دختران یکی از گروه‌های اثرگذار در جامعه هستند و به همین دلیل خداوند در مورد آن‌ها بسیار سفارش کرده است.
درویش‌پور، با اشاره به این‌که در روایت به تربیت یک دختر اهمیت فراوانی داده شده است افزود: روح انسان مذکر و مونث ندارد و تنها جسم  انسان در قالب مرد و زن خلق شده است بر همین اساس همان‌گونه که نقش مردان در اجتماع مهم و ارزش‌مند است جایگاه زن نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.
بر اساس این گزارش در این مراسم که با حضور معاون پرورشی آموزش و پرورش لرستان، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد، مدیرکل استاندار استان لرستان و جمعی از کودکان و نوجوانان و مربیان مراکز کانون درسالن آمفی تاتر استان برگزار شد، از صاحبان 57 اثر راه‌یافته به مرحله کشوری تجلیل شد.
هم‌چنین اجرای نمادین گروه نقاره‌زنی اعضای مرکز فرهنگی‌هنری شماره 2 کانون خرم‌آباد پایان بخش این جشنواره بود.
در عین حال نمایشگاهی نیز از آثار برگزیده این جشنواره در کانون خرم‌آباد برپا شده و تا پایان دهه‌ی کرامت پذیرای بازدیدکنندگان است.