جشنواره‌ رضوی، کار دینی ماندگار در حوزه کودک و نوجوان است

امام جمعه موقت شهر پاریز استان کرمان گفت: برگزاری جشنواره‌ رضوی توسط کانون، یک کار دینی ماندگار و مؤثر در حوزه کودک و نوجوان است.

به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، حجت‌الاسلام و المسلمین شاه‌میری در آیین تجلیل از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره ملی کودک و نوجوان رضوی با بیان این مطلب گفت: دهه کرامت که شروع آن با ولادت حضرت معصومه( سلام‌الله‌علیها) و پایانش ولادت امام رضا(علیه‌السلام) است، فرصتی ارزنده برای تبیین سیره رضوی در بین افراد جامعه خواهد بود.
شاه‌میری با اشاره به این‌که اگر می‌گوییم کانون پرورش فکری، بایستی بر پرورش ذهن کودکان مطابق با سیره ائمه تمرکز کنیم، تصریح کرد: در صورتی توانسته‌ایم کار دینی ماندگاری انجام دهیم که کلام و سیره‌ی ائمه(علیهما‌السلام) را در وجود کودکان و نوجوانان‌مان جاری کنیم.
وی با اشاره به حدیثی از امام سجاد (علیه‌السلام) مبنی بر این‌که «کسی که اهل نماز و روزه باشد، گناه نمی‌کند» یادآور شد: مبرا بودن از گناه و ناپاکی به شرط تسلط عقل بر نفس است و این در واقع همان درس دهه‌ی کرامت است.
امام جمعه موقت پاریز افزود: زمانی انسان دینی پرورش می‌یابد که عقلش بر هوای نفسش مسلط و پیروز باشد. برای نهادینه کردن سیره ائمه در جامعه باید کودکان‌مان را دریابیم.
وی هم‌چنین با اشاره به شخصیت شهید والامقام الله‌دادی گفت: این شهید با این ارزش بزرگ شد و پرورش یافت و اگر امروز مایه‌ی افتخار همه‌ی دنیای اسلام است از برکت ارزش وجودی اوست.
حجت‌الاسلام شاه‌میری با قدردانی از برگزاری چنین محافل معنوی در شهر پاریز، یادآور شد: اگر بیشترین برگزیده‌های کشوری این جشنواره معنوی از شهر پاریز هستند نشان از کار اصولی و پایه‌ای در مسیر تبیین سیره ائمه است.