نمایشگاهِ آثار برگزیده جشنواره رضوی کانون گشایش یافت

نمایشگاهی از 88 اثر برگزیده‌ی کارگروه کودک و نوجوان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) گشایش یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایشگاه شامل 24 اثر برگزیده نقاشی، 24 اثر برگزیده کتاب‌سازی، 24 اثر برگزیده نشریه‌نگاری و 16 اثر برگزیده خوش‌نویسیِ اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر کشور در گروه‌های سنی مختلف است.
نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره رضوی صبح روز شنبه 31 مرداد با حضور علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل، معاونان و دیگر مسولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتتاح شد.
مدیرعامل کانون در بازدید از این نمایشگاه، رشد 16 درصدی آثار و شرکت‌کنندگان در جشنواره رضوی را خوب ارزیابی کرد.
حاجیان‌زاده در ادامه گفت: وقتی معنویت و دل دادن به خالق و تبعیت و عشق به ائمه اطهار با هنر و خلاقیت‌های ادبی و هنری کودکانه عجین شود، زیبایی و جذابیت ویژه‌ای را در دیدگان ایجاد می‌کند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: امروز بازدید از نگارخانه و نمایشگاه آثار هنری و ادبی رضوی اعضای خوب کانون گویای این حقیقت بود که ایمان کودکانه به زیبایی تمام به نمایش گذاشته شده است.
نمایشگاه آثار برگزیده سیزدهمین جشنواره‌‌ی بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) به مدت 5 روز تا تاریخ 4 شهریور هم‌زمان با ولادت حضرت امام رضا(ع) از ساعت 9 صبح تا 17 در نگارخانه مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.
کانون طی چند سال گذشته مسوولیت کارگروه کودک و نوجوان جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را بر عهده داشته است و امسال نیز در چهارچوب سیزدهمین دوره این جشنواره هشت محور مختلف را به مسابقه گذاشته است.
«نقاشی»، «خوش‌نویسی»، «داستان کوتاه»، «شعرخوانی و مشاعره»، «معرفی شخصیت»، «نشریه‌نگاری (کاغذی)»، «قصه‌گویی» و «معرفی کتاب» (کتاب‌سازی) هشت محور برنامه‌های این کارگروه است.