دعوت از کودکان و نوجوانان برای شرکت در مسابقه «شعرخوانی و مشاعره رضوی»

«شعرخوانی و مشاعره رضوی» از سری مسابقات ویژه‌ی کارگروه کودک و نوجوان سیزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام است که از سوی کانون برگزار می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شرکت‌کنندگان می‌توانند اشعار و سروده‌های خودشان را که مرتبط با موضوع رضوی است به جشنواره ارسال کنند.
آثار شرکت‌کنندگان قرار است در بخش شعرخوانی در در چهار گروه سنی: 7 تا 9 سال، 10 تا 11 سال، 12 تا 14 سال و 15 تا 17 سال و در بخش مشاعره، در سه گروه سنی: 10 تا 12سال، 13 تا 15 سال و 16 تا 17 سال مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
بر اساس این فراخوان، در این بخش داوطلبان به حفظ و خوانش اشعاری اقدام می‌کنند که دارای قالب شعری بوده و از نظر معنی شفاف و مناسب گروه سنی کودک و نوجوان باشد.
در عین حال، در بخش مشاعره تقویم زمانی اجرای مشاعره در 3 مرحله طراحی شده و در بخش شعرخوانی تاریخ انجام مراحل استانی در اختیار استان است که از برگزیدگان هم‌زمان با دهه کرامت تقدیر خواهد شد.
دبیرخانه کارگروه کودک و نوجوان جشنواره رضوی که در اداره کل آفرینش‌های فرهنگی و امور استان‌های کانون واقع در خیابان حجاب تهران مستقر شده است؛ بهمن سال گذشته با انتشار یک فراخوان در 8 موضوع از علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد فرهنگی مذهبی و هنری دعوت کرده بود.
گفتنی است فراخوان کارگروه کودک و نوجوان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) از سوی کانون، با 8 موضوع «نقاشی»، «خوش‌نویسی»، «داستان کوتاه»، «شعرخوانی و مشاعره»، «معرفی شخصیت»، نشریه‌نگاری (کاغذی)، «قصه‌گویی بین‌المللی» و «معرفی کتاب» (کتاب‌سازی) در پایگاه اطلاع‌رسانی کانون به نشانی www.kanoonnews.ir منتشر شده است.