اعضای کانون، دهه کرامت را جشن می‌گیرند

به مناسبت دهه کرامت مربیان و اعضای فعال مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور برنامه‌های متنوعی را اجرا می‌کنند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در مراکز کانون هم‌زمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه‌(س) و روز دختر آغاز شده و تا میلاد خجسته حضرت امام رضا(ع) ادامه خواهد داشت.
بر این اساس، برگزیدگان استانی جشنواره‌‌ی کودک و نوجوان رضوی امسال هم‌زمان با جشن دهه کرامت با حضور مربیان و خانواده‌های‌شان و در مراکز مختلف کانون سراسر کشور مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
هم‌چنین در این ایام ویژه‌برنامه‌هایی مانند هم‌دلی و هم‌زبانی با دعوت از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و یا شورای شهر، نمایشگاهی از آثار اعضا و معرفی اعضای برگزیده مراکز، جشن میلاد حضرت امام رضا(ع) در مراکز کانون سراسر کشور برگزار خواهد شد.
در عین حال، جشن‌های دخترانه با موضوع معرفی شخصیت حضرت معصومه‌(س)، مسابقه «طعم سیب زیارت»، کارگاه نقاشی، شعرخوانی و مشاعره در وصف حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) و... از دیگر برنامه‌های این روزها خواهد بود.
برگزاری جشن میلاد و گرامی‌داشت روز دختر در مراکز، برپایی کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های خوش‌نویسی، نقاشی، سفال، عکاسی، دعوت از خادم رضوی، فضاسازی، قصه‌گویی و برپایی نمایشگاهی از آثار استانی در بخش فرهنگی، هنری و ادبی، معرفی شخصیت، قصه‌های رضوی و کارت‌پستال‌سازی از دیگر برنامه‌های دهه کرامت خواهد بود.
هم‌چنین معرفی (شخصیت، وقایع، ایام و کتاب)، بحث کتاب، شعرخوانی و مشاعره، سرود و قصه‌گویی نمایش فیلم با موضوعات رضوی، برگزاری کارگاه سفالگری با موضوع کتیبه‌سازی از نام امام رضا(ع) و ضامن آهو
معرفی حرم‌های مطهر حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) برای کودکان، مسابقه‌ی کارت پستال‌سازی در بین اعضای کانون هم‌زمان با ایام دهه کرامت اجرا می‌شود.
تحقیق وپژوهش به منظورآشنایی بیشتر اعضا با سیره و زندگانی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و قصه‌گویی داستان‌هایی از زندگی امام رضا(ع) در این دهه توسط اعضا اجرا می‌شود و به برترین‌ها جوایزی اهدا خواهد شد.