کودکان و نوجوانان، احادیث و زندگی امام رضا(ع) را خوشنویسی می‌کنند

علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه «خوشنویسی رضوی» تا اول مرداد 1394 فرصت دارند تا آثار خود را دبیرخانه کارگروه کودک و نوجوان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام ارسال کنند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «احادیث»، «روایات»، «زندگی امام رضا‌(ع)»، و «اشعار درباره‌ی امام رضا(ع)»، محورهای موضوعی این مسابقه ملی است.
بر اساس فراخوان این مسابقه، آثار شرکت‌کنندگان در دو گروه سنی 10 تا 12 و 13 تا 17 سال مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
مسابقه «خوشنویسی رضوی» در دو بخش «خط تحریری» و «خط درشت در گرایش‌های نستعلیق، شکسته‌ی نستعلیق، نسخ و ثلث» برگزار می‌شود و استفاده از تکنیک‌های گوناگون زمینه‌سازی برای کاغذ خوشنویسی آزاد است.
دبیرخانه کارگروه کودک و نوجوان جشنواره رضوی که در اداره‌کل آفرینش‌های فرهنگی کانون واقع در خیابان حجاب تهران مستقر شده است؛ بهمن سال گذشته با انتشار فراخوانی در 8 موضوع از علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد فرهنگی، مذهبی و هنری دعوت کرده بود.
گفتنی است فراخوان کارگروه کودک و نوجوان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام‌رضا (علیه‌السلام) از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با 8 موضوع «نقاشی»، «خوش‌نویسی»، «داستان کوتاه»، «شعرخوانی و مشاعره»، «معرفی شخصیت»، «نشریه‌نگاری» (کاغذی)، «قصه‌گویی بین‌المللی» و «معرفی کتاب» (کتاب‌سازی) در پایگاه اطلاع‌رسانی کانون به نشانی www.kanoonnews.ir منتشر شده است.